سهراب سپهری در میان عموم مردم، شاعری شناخته شده و شهره است اما سهراب نقاش در میان دوستداران هنرهای تجسمی، جایگاهی ممتاز و برجسته دارد.

کار ما شاید این است
که میان گل نیلوفر و قرن
پی‌آواز حقیقت بدویم

سهراب سپهری در میان عموم مردم، شاعری شناخته شده و شهره است اما سهراب نقاش در میان دوستداران هنرهای تجسمی، جایگاهی ممتاز و برجسته دارد.

به نظر می‌رسد تلاقی ادیبانه و نقاشانه سهراب با زیست موحدانه_ عارفانه او تجربه ای متفاوت را در ذهن و درک مردمان از این نقاش که به مرگ زود هنگام نیز این جهان را ترک کرد، شکل بخشیده است.

مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب

وی از هنرمندان نوگرایی به شمار می رود که بر آمده از نگرشی نو در ادبیات مدرن ایران است. سهراب، شاعر و نقاشی است که پیوستگی عمیق و گسترده ای میان اشعار و نقاشی های اش قابل مشاهده و پیگیری است.

در آثار نقاشی این مدرنیست ایرانی تخیل برتر از تجربه حسی و درک خردی، نشان داده می شود و شاید همین امر موجب شده تا امکان درک عمیق تر امر برتر نا پیدا برای این هنرمند شاعر و نقاش، فراهم شود.

مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب

سهراب دلبسته دشت و کویر کاشان بود و این دو را در اشعار و نقاشی های اش بی پروا آشکار می کرد.

درست دهه ی سوم اردیبهشت ماه سال جاری بود که پرویز تناولی هنرمند مجسمه ساز و پژوهشگر هنر ایران به مدیران موسسه فرهنگی هنری ماه مهر پبشنهادکرد تا به مناسبت نودمین سالزاد سهراب سپهری شاعر و نقاش، رویداد یا مسابقه هنری برپا کنند.

مدیران ماه مهر با استقبال از این پیشنهاد، مقررات و فراخوان مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب را با موضوع شخصیت، اشعار و نقاشی های سهراب، تنظیم و پس از ویرایش استاد تناولی در ششم خرداد ماه منتشر کردند.

مسابقه طراحی و ساخت مدال سهراب

ثمره این ایده و کوشش هنرمندان، طراحی و ساخت ۴۷ مدال شده است که توسط هیات داوری متشکل از پرویز تناولی(استاد مجسمه سازی و پژوهشگر هنر ایران)، مارسی برونه(ریس انجمن مدال انگلستان)، مونا پاد(مدرس و هنرمند مجسمه‌ساز)، الهه جواهری(گالری دار و عضو هیات موسس ماه مهر) و هدیه تهرانی(بازیگر و هنرمند عکاس) بررسی و ۳۳ مدال برای حضور در نمایشگاه "یاد سهراب" در گالری ماه مهر از ۱۳ مهرماه تا ۳ آبان ماه به نمایش در خواهد آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =