پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان البرزی

نماینده عالی دولت در استان البرز با تبریک روز ملی روستا و عشایر افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی به روستاییان سختکوش البرزی پرداخت شده است .

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از استانداری البرز : دکترمحمدعلی نجفی با تبریک روز ملی روستا و عشایر افزود: از این مبلغ 71 میلیارد تومان مربوط به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با کارمزد 6 درصد از محل صندوق توسعه ملی و 28 میلیارد تومان با کارمزد 8 درصد بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد علوی و برکت با استانداری البرز پرداخت شده است.

استاندار البرز طبق برآورد های صورت گرفته در روستاهای البرز حدود 5 هزار بیکار وجود دارد ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات برای بیش از 2 هزار و 500 نفر در روستاهای استان اشتغال ایجاد شده است.

دکترنجفی افزود: علاوه بر تسهیلات پرداخت شده 36 میلیارد تومان دیگر در بخش اشتغال فراگیر روستایی و 22 میلیارد تومان نیز در بخش تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد علوی و برکت با بانک های عامل عقد قرارداد شده که بزودی پرداخت می شود.

وی گفت: امسال با پرداخت تسهیلات و راه اندازی طرح ها برای این افراد اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد چراکه البرز با سرعت در راستای تحقق برنامه های حوزه روستایی و تحقق روستای بدون بیکار البرز حرکت می کند.

وی با بیان اینکه البرز در اشتغالزایی روستایی از استان های پیشرو در کشور محسوب می شود، اضافه کرد: این پیشتازی در حالی است که البرز از لحاظ دارا بودن روستاها نسبت به بسیاری از استان های کشور تعداد روستای کمتری دارد.

استاندار البرز با اشاره به پرداخت مبلغ 71 میلیارد تومان در بخش اشتغال روستایی فراگیر گفت: البرز از لحاظ پرداخت تسهیلات این بخش در رتبه سوم کشور قرار دارد این در حالی است که سال گذشته در رده های آخر قرار داشتیم.

دکترنجفی خاطرنشان کرد: متقاضیان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بر اساس چهارچوب و ضوابط تعیین شده جهت دریافت تسهیلات از طریق سامانه کارا تقاضای خود را ثبت می کنند و تمامی طرح های سرمایه گذاری در چهارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح های سرمایه گذاری و با ابزارهای مختلف، نظارت می شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =