دیدار وزیر ارشاد با هنرمند جانباز/ عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه (بیست و چهارم مهر) در ادامه برنامه های سفر به گلستان با یک هنرمند جانباز و یک نویسنده و پژوهشگر گلستانی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی در دیدار با داود عامری از هنرمندان عکاس و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: تلاش شما در هشت سال دفاع مقدس و کسب مدال جانبازی و افتخارآفرینی های شما در عرصه های بین المللی عکاسی و نیز فعالیت حرفه ای در کوهنوردی، افتخار آفرین و الگویی مناسب و امیدبخش برای نسل جوان است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از خانواده هنرمند جانباز به پاس همراهی و همدلی با وی، افزود: هنرآفرینی ها و تجربیات ارزشمند شما می تواند کمک شایانی به توسعه هنر عکاسی و افزایش امید به آینده در نسل جوان کنونی کند و نشان دهد که خواستن توانستن است و سخت ترین کارها همچون صعود به قلل مرتفع با یک پا نیز امکان پذیر است.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک هنرمند جانباز و نویسنده گلستانی

در ادامه این دیدار، داوود عامری ضمن اشاره به بخشی از خاطرات خود در دفاع مقدس گفت: در نمایشگاه آثارم که همزمان با سی و چهارمین اجلاسیه حقوق بشر در ژنو سوئیس برپا شد. محل این نمایشگاه میدان «nation» یا همان ملت‌ها بود که بانام مستعار صندلی شکسته «نماد انسان روی مین رفته با یک پای قطع‌شده و دو عصا» شناخته می‌شود. صندلی شکسته میدانی است که افراد و توریست‌ها برای رفتن به سازمان حقوق بشر از آن عبور می‌کنند، از آنجایی که من هم یک صندلی شکسته هستم (با اشاره به پای قطع شده و عصای خود) تصمیم گرفتم در این میدان نمایشگاه خود را برپا کنم.

وی افزود: همواره کوشیده ام در نمایشگاه ها و حضور های بین المللی فرهنگ ایران و ایرانی را به مردم دنیا نشان دهم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در ادامه این سفر با کریم الله قائمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ فولکلور دیدار و گفت و گو کرد.

صالحی در این دیدار گفت: : تلاش های زیاد از سوی این چهره معاصر گرگان در زمینه اعتلای فرهنگ و پاسداشت آن امری ارزشمند و ستودنی است.

وی بهره مندی از حاصل تلاش های بی وقفه شبانه روزی و پژوهش های فرهنگی ارزشمند این نویسنده را شایسته دانست و افزود: کوشش های لازم برای تصریح در چاپ این آثار را خواهیم کرد.

در ادامه کریم الله قائمی ضمن اشاره به زبان لوترای منطقه زیست بوم خود به معرفی برخی از فعالیت های پژوهشی اش پرداخت و گفت: همراهی با محققان و مولفان کتاب ٧ جلدی واژه نامه بزرگ طبری به عنوان سرپرست دوم و عضو ثابت در کلیه جلدهای این دایره المعارف بزرگ شمال کشور از آثار ماندگاری است که به چاپ رسیده است.

قائمی افزود: لوترا استرآبادی که از آن به عنوان یکی از زبان های مخفی ایران نام برده می شود، مختص گرگانیان بوده و هنگامی به کار می رفته است که متکلمان نمی خواسته اند فرد دیگری متوجه محتوای کلام آن ها شود.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =