ایسنا نوشت:‌روز جهانی پوکی استخوان (WOD) هر ساله در ۲۰ اکتبر برگزار می شود. در این رابطه کمپینی وجود دارد که سالانه برای افزایش آگاهی جهانی در مورد پیشگیری، تشخیص و درمان پوکی استخوان و بیماری‌های متابولیکی استخوان فعالیت می‌کند.

در جهان از هر سه زن، یک زن و از هر پنج مرد یک مرد بالای ۵۰ سال دچار پوکی استخوان می‌شوند. پوکی استخوان باعث می‌شود که استخوان‌ها ضعیف و شکننده شوند؛ به طوری که آنها در نتیجه افتادن جزئی، عطسه و یا حرکت ناگهانی شکسته شوند.

شکستگی‌ها به علت پوکی استخوان تاثیر مخربی بر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دارند و هزینه‌های اقتصادی عظیمی را به جامعه و سیستم‌های بهداشتی - درمانی وارد می‌کنند. با این حال، با وجود پیشرفت‌های موثر پزشکی بر کاهش شکستگی‌ها، اقلیتی از مردان و زنان در واقع درمان را دریافت می‌کنند.

در این وبسایت آمده است که تنها ۱۰درصد از زنان مسن با شکستگی استخوان، درمان‌های پوکی استخوان را دریافت کردند. در سال ۲۰۱۰ تنها در اروپا حدود ۱۲.۳ میلیون نفر در معرض خطر بالای شکستگی‌های پوکی استخوان قرار گرفته بودند.

وبسایت روز جهانی پوکی استخوان (WOD) در پایان به پنج راهکار موثر در جهت جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد که عبارتند از ورزش مدوام، داشتن سبک زندگی سالم، داشتن رژیم غذایی حاوی مواد مغذی، توجه به علایم پوکی استخوان و مراجعه به دکتر در صورت نیاز و درمان پوکی استخوان.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =