ایسنا نوشت: تهیه کننده برنامه «سلام تهران» می‌گوید که اگر ستاره کُشی انجام نمی‌شد ما در جایگاه آقای گودرزی و گلزار مجریانی را داشتیم که بتوانند موفق‌تر و پررنگ‌تر اجرا کنند.

امیرحسین خرمشاهی درباره وضعیت مسابقات تلویزیونی اظهار کرد: شبکه‌های مختلف یک مسابقه تلویزیونی را عینا کپی می‌کنند و روی آنتن می‌برند که جای تاسف دارد. البته این مسابقاتی که در حال حاضر از دو شبکه سه و پنج سیما پخش می‌شود به لحاظ هنری و بصری کیفیت متفاوتی دارد و به خوبی کپی شده است. اما سوال اینجاست که آیا ما در فرهنگ و ژانر تلویزیونی خودمان نمی‌توانیم مسابقه‌ای را طراحی کنیم که متعلق به خودمان باشد. اگر حداقل یک برنامه را کپی می‌کنیم باید بقیه برنامه‌ها را خودمان طراحی کنیم؛ این مسئله جای نقد دارد. همچنین این نوع مسابقات با این تعداد که روی آنتن می‌رود می‌تواند مخاطب جذب کند؟ آیا نمی‌شود که هزینه سنگین این نوع برنامه‌ها را در مقیاس دیگری توزیع کنیم تا شاهد برنامه‌های ترکیبی بهتری باشیم.

خرمشاهی درباره رفتار مجریان با شرکت کنندگان در مسابقات اظهار کرد: اگر سلبریتی‌ها خود را تافته جدا بافته و باهوش می‌دانند و در نقش خود غرق شده‌اند و از شخصیت اصلی خود فاصله گرفته‌اند، یک موضوع اپیدمی است که در همه جای دنیا، آنها خود را قهرمان، فرهنگی و دانشمند عرصه خود می‌دانند. بنابراین نمی‌شود به آنها نقدی وارد کرد چون شخصیت‌شان اینگونه است. اما اینکه در فرهنگ خود مخاطبان خود را تحقیر کنیم، درست نیست. اخیرا دیدیم که یکی از مجریان در مسابقه خود شرکت کننده را تحقیر می‌کند. این در حالیست که شرکت کننده خانواده و دوستانی دارد و به نظر شما آیا او بعد از مسابقه دوست تلویزیون می‌ماند یا از لحاظ روحی روانی زخم خورده تلویزیون می‌شود. ممکن است در آن لحظه شرکت کننده بخندد اما اگر نگاه روانشناختی داشته باشیم شخصیت فرد تخریب می‌شود و بسیاری از مخاطبان تلویزیون نیز با شرکت کننده همزاد پنداری می‌کنند و ناراحت می‌شوند.

محمدرضا گلزار و حمید گودرزی

او ادامه داد: در کل این نوع برنامه‌های تلویزیون قدمی رو به جلو و یک نوع آزمون و خطاست. در واقع بهتر است در آینده اگر شبکه‌ها می‌خواهند مسابقه‌ای تولید کنند، متفاوت باشد و هر کدام یک ادبیات برنامه سازی را طی کنند.

تهیه کننده برنامه «روزآمد» گفت: من مخالف حضور چهره‌ها در تلویزیون به عنوان مجری نیستم. مجریان ما باید به قدری رشد کنند و تلویزیون هم با رشد خود اجازه دهد که ستاره‌هایش رشد پیدا کنند و ستاره کشی نکند. اگر ستاره کشی انجام نمی‌شد ما در جایگاه آقای گودرزی و گلزار مجریانی را داشتیم که بتوانند موفق‌تر و پررنگتر اجرا کنند. اگر ما در دهه ۸۰ ستاره سازی کردیم از آنجا به بعد تلویزیون تصمیم گرفت در یک قانون نانوشته ستاره‌های خود را به بهانه‌ای کیش و مات کند و احساس تعلقی به ستاره‌هایش نداشته باشد به همین دلیل مجریان دیگر هم احساس تعلق به سازمان نخواهد کرد.

خرمشاهی در پایان بیان کرد: انحصار در تلویزیون شکسته شده است و برنامه‌های اینترنتی موفق‌تر از تلویزیون عمل می‌کنند بنابراین تلویزیون نمی‌تواند ادعای مخاطب ۸۰ درصدی را داشته باشد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =