معرفی نامزدهای نهایی قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا

ایسنا نوشت: فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی ادبی جیمز تیت بلک در سال ۲۰۱۸ اعلام شد.

یک رمان ضدآرمانشهری درباره جنگ‌های داخلی آمریکا و کتاب زندگی‌نامه محمد علی کِلی و پرنسس مارگارت از جمله مهمترین نامزدهای قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا در دو بخش داستانی و زندگی‌نامه هستند.

جایزه جیمز تیت بلک که هر ساله به بهترین اثر داستانی و زندگی‌نامه منتشر شده در بریتانیا اعطاء می‌شود تنها جایزه در نوع خود در جهان است که از سوی یک دانشگاه (دانشگاه ادینبرا) برگزار می‌شود.

نامزدهای امسال در دو بخش ادبیات داستانی و زندگی‌نامه از میان ۴۰۰ اثر انتخاب شده‌اند و در بخش ادبیات داستانی چهار کتاب شامل «جنگ امریکایی» نوشته عمر العکاد،‌ «اشک‌های سفید» نوشته هاری کونزرو، «عشق اول» اثر جیوندالین رایلی و «اتریب» نوشته الی ویلیامز و در بخش زندگی‌نامه  نیز چهار اثر «روزی که گم شد» از ریچارد بیرد، «مادام دوست‌داشتنی» نوشته کریگ براون، «علی، یک زندگی» از جاناتان ایگ و «دیده‌بان سپیده‌دم جوزف کنراد در یک دنیای جهانی برای دو جایزه ۱۰ هزار پوندی رقابت خواهند کرد.

دی اچ لارنس، گراهام گرین، موریل اسپارک، زادی اسمیت، یان مک‌کلین و جان لوکاره از جمله‌ چهره‌های مطرحی هستند که پیش از این موفق به کسب این جایزه ادبی شده‌اند.

جوایز تیت بلک سال ۱۹۱۹ توسط ژانت کوتس همسر جیمز تیت بلک راه‌اندازی شد تا یاد همسر درگذشته‌اش را گرامی دارد.

هرساله بیش از ۴۰۰ کتاب و نمایش‌نامه توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه ادینبرا در اسکاتلند مورد بررسی قرار می‌گیرند تا برندگان بخش‌های مختلف مشخص شوند.

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =