دکتر حسین رنجبران، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر ساری با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار کرد: شعار هفته سلامت امسال « سلامت برای همه » است که با تاکید بر موضوع «پوشش همگانی سلامت ، برای همه و درهمه جا» نامگذاری شده است و در راستای عدالت محوری است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،وی افزود: فردی که در شهر و روستا زندگی می کند باید به مراکز بهداشتی و درمانی و خدمات سلامت دسترسی داشته باشد.

دکتر رنجبران با بیان اینکه کشور ما در خصوص کنترل بیماری های واگیردار موفق عمل کرده است، گفت: امروزه یکی از معضلات حوزه سلامت در سراسر جهان بیماری های غیر واگیر است که باید برای کنترل آن اقدامات اساسی انجام شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت اصلی بیماری های غیر واگیر را کم تحرکی دانست و افزود: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، بیماری های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است که برای داشتن جامعه ای پویا این بیماری ها باید کنترل شوند.

وی با بیان اینکه در سازمان بهداشت جهانی سلامت به معنای سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی است، بیان کرد: یکتا پرستی و عبادت ، نقش اساسی در سلامت دارد و در مقالات علمی نیز به اثبات رسیده است.

دکتر رنجبران با بیان اینکه در سال های گذشته به دلیل بیماری های واگیردار بسیاری از افراد فوت می کردند،گفت: در نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی انجام شده است و امروزه شبکه گسترده بهداشتی در دور افتاده ترین روستاها نیز وجود دارد و این بیماری ها به دلیل فراهم آوردن امکانات کنترل شده است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه امید به زندگی در مردم در ابتدای انقلاب 53سال بوده است،بیان کرد: در حال حاضر این شاخص در زنان به 75 و در مردان به 73سال رسیده است.

وی با اشاره به احداث 1110 خانه بهداشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان مازندران، افزود: 189 مرکز درمانی روستایی، 90 مرکز درمانی شهری، 45 پایگاه بهداشتی و درمانی در مازندران نیز احداث شده است.

دکتر رنجبران با بیان اینکه هم اکنون در استان مازندران 3720 تخت بیمارستانی، 25 بیمارستان دولتی، 5بیمارستان تامین اجتماعی، 7بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان نیروهای مسلح و ... وجود دارد اظهار داشت : در گذشته های نه چندان دور پزشکان پاکستانی و فیلیپینی در بیمارستان هایمان فعالیت می کردند ولی امروز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشجویان در 102رشته و 4 رشته فوق تخصصی در حال تحصیلند و این موضوع نشان دهنده پیشرفت کشور در زمینه های علمی و پزشکی است.

گفتنی است در این مراسم معنوی معاونین دانشجویی فرهنگی،بهداشتی وتوسعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از مدیران و کارکنان ستادی ومحیطی این دانشگاه حضور داشتند.

حضورپرشورکارکنان اورژانس ۱۱۵ساری و مرکز بهداشت ساری در جمع نمازگزاران ، بازدید جانشین رییس دانشگاه از آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ۱۱۵ مستقر در محوطه مصلی و بر پایی چادر سلامت و اجرای برنامه کنترل فشار و قندخون در از جمله حواشی جالب توجه نماز جمعه امروز ساری بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =