مشاور امور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان: توجه صنایع دستی به یک مکان معطوف نشود

رضا کیانی مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان گفت: با توجه به تکثر ظرفیت های صنایع دستی در استان بهتر است توجه صنایع دستی به یک مکان خاص معطوف نشود.

کیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: با پیشرفت تکنولوژی و صنعت مواجه هستیم و فعالان صنایع دستی باید از گوهر صنایع دستی در مقابل رشد ماشین و صنعتی شدن دفاع کنند و آن گوهر را خفط کنند و اجازه ندهند ماشینیسم ارزش های صنایع دستی را حذف کند. این ذکاوت و حس زیبایی شناسی قوی صنایع دستی را می طلبد.

وی افزود: پیوند صنایع دستی و توریسم و واقعیتی است که آثار صنایع دستی باید به نحوی فروش روند. یکی از این روش ها توجه به صنعت گردشگری است. وقتی مسافران وارد استان می شوند به نحوی باید آثار صنایع دستی خودمان را ارائه دهیم و این ارائه نیازمند یک مدیریت هدفمند است. باید مراکز تردد و ورود گردشگران و کاروان های راهیان نور شناسایی و آثار هنرمندان صنایع دستی به عنوان بخشی از هویت استان خوزستان به آنها معرفی شود و این ذکاوت و موقعیت شناسی خوبی را می طلبد و نباید از این موقعیت فاصله گرفت. هنرمند صنایع دستی نیاز به تامین هزینه و معاش دارد.

 مشاور فرهنگی و هنری استاندار همچنین یاداور شد: با توجه به اینکه تنوع ارزشمندی را در صنایع دستی داریم. ارائه آثار صنایع دستی در نمایشگاه های ملی و حتی بین المللی را باید در نظر بگیریم تا بازار صنایع دستی استان تقویت شود.

کیانی گفت: با توجه به اینکه سال حمایت از کالای ایرانی است باید صنایع دستی را وارد زندگی خودمان بکنیم که ماحصل ذوق و حس زیبایی شناسی هنرمند بومی ما است و تلاش شود آثار صنایع دستی در زندگی امروز مورد استفاده و توجه قرار بگیرند.

کیانی توضیح داد: برخی از صنایع دستی ماحصل تلاش، ذوق و تجربه ای هستند که در هیچ کتاب و کرسی دانشگاهی تدریس نشدند و ما باید این تجارب را مکتوب کنیم و به نسل آینده منتقل کنیم و در کنار تجربه باید بحث پژوهش نیز مورد توجه قرار گیرد و باید تمامی ظرفیت های استان خوزستان مورد توجه قرار گیرد و نگاه معطوف به یک مکان خاصی نباشد. امیدوارم بتوانیم از این پتانسیل ها به نحو مطلوبی بهره مند شویم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =