۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مهر نوشت: مدیرکل بیمه سلامت لرستان از واگذاری برخی خدمات بیمه سلامت این استان ازجمله صدور دفترچه، به دفاتر پیشخوان خبر داد.

شاهدخت فتحی بیرانوند  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جمعیت بیمه شده ما در لرستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است، اظهار داشت: ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در ۵ صندوق بیمه ای خدمات دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه امسال واگذاری یکسری خدمات به دفاتر پیشخوان را داشتیم، تصریح کرد: با ۳۰ دفتر پیشخوان قرارداد بسته ایم که خدمات بیمه ای شامل صدور و چاپ دفترچه را ارائه می دهند و این اقدام باعث شده روند صدور و دریافت دفترچه از سرعت قابل قبولی برخوردار باشد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تاکید بر اینکه ۸۰ تا ۸۳ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت در لرستان، کسانی هستند که هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند، یادآور شد: افراد تحت پوشش بیمه همگانی و روستایی هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی کنند.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه درآمدهای ما از بیمه شدگان تنها ۱۳ تا ۱۴ درصد هزینه های بیمه سلامت را پوشش می دهد، ادامه داد: کل هزینه های بیمه سلامت لرستان در سال ۹۶ حدود ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است که شامل خرید خدمت از موسسات تشخیص درمانی می شود.

وی با بیان اینکه ما با ۳۶۴ موسسه تشخیص درمانی و ۱۱۳ مرکز بهداشتی که خدمات سطح یک را ارائه می دهند قرارداد داریم، تصریح کرد: با بیش از ۹۵ درصد مراکز درمانی استان قرارداد داریم.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با تاکید بر اینکه یک هزار و ۲۱۱ بیمار خاص در ۵ گروه دیالیزی، ام اس، پیوندی، تالاسمی و هموفیلی داریم، ادامه داد: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان برای بیماران خاص استان هزینه کرده ایم و این مقدار ۵.۴۳ درصد کل هزینه های بیمه سلامت را شامل می شود.
46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =