رئیس بیمارستان حضرت زهرا زینبیه اصفهان گفت: امکان انجام عمل جراحی شبکیه چشم در بیمارستان دولتی حضرت زهرا زینبیه فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود جوانبخت اظهار داشت: در گذشته عمل جراحی شبکیه چشم تنها در بیمارستان دولتی فیض صورت می گرفت که به دلیل بالارفتن لیست انتظار، امکان انجام این عمل در بیمارستان دولتی حضرت زهرا زینبیه نیز فراه شده است.

وی افزود: عمل جراحی شبکیه چشم یکی از پیچیده‌ترین عمل جراحی چشم است که به دلیل هزینه گزاف آن در بیمارستان‌های خصوصی و صرف هزینه بالای ده میلیون، امکان انجام این عمل در دو بیمارستان دولتی فراهم شده است که تنها ده درصد هزینه ها را بیماران پرداخت می‌کنند.

رئیس بیمارستان حضرت زهرا زینبیه اصفهان با بیان اینکه عمل جراحی شبکیه چشم یک عمل سنگینی است که نزدیک به سه تا ۴ ساعت بیمار در اتاق عمل هست، ادامه داد: عمل جراحی شبکیه چشم در گذشته تنها در خارج از کشور امکان داشت که با خرید تجهیزات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیمارستان تخصصی چشم پزشکی فیض امکان انجام این عمل چشم فراهم شد.

وی ادامه داد: با توجه به بالا رفتن لیست انتظار بیماران، بنا بر تصمیم جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امکان انجام عمل جراحی شبکیه چشم با تعرفه دولتی در بیمارستان زهرای زینبه فراهم گردید.

رئیس بیمارستان حضرت زهرا زینبیه با اعلام اینکه ماهانه ۴۰۰ عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام می گیرد، ادامه داد: از این تعداد ماهانه نزدیک به ۸ تا ۱۰ عمل جراحی شبکیه داریم.

عمل آب مروارید بیشترین عمل جراحی چشم در اصفهان

وی اضافه کرد: عمل جراحی شبکیه برای بیمارانی که بر اثر عوامل مختلفی مانند ضربه خوردم بر  چشم، دیابت چشم آنها بسیار کم بینا شده  و یا دلایل مختلفی باعث پاره شدن رگه های داخل شبکیه آنها شده انجام می شود که با این عمل می توانند بینایی خود را در حد کامل بدست آوردند.

جوانبخت ادامه داد: عمل جراحی شبکیه در مراکز خصوصی صورت می گیرد اما امکان انجام این عمل در بیمارستان‌های دولتی تنها در دو بیمارستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عمل آب مروارید بیشترین عمل جراحی چشم در اصفهان را تشکیل می دهد که در اغلب موارد بر اثر افزایش سن ایجاد می شود، گفت: ضربه خوردن به چشم، مشاغلی مانند جوشکاری  و حتی نور آفتاب نیز می تواند به چشم آسیب های جدی وارد سازد.

لازم به ذکر است انواع اعمال جراحی چشم در سه بیمارستان دولتی از جمله فارابی، فیض و حضرت زهرای زینبیه صورت می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =