از سپردن مسئولیت به افراد ناتوان در امر زندانبانی خودداری شود

مدیرکل زندانهای استان لرستان در جلسه شورای اداری زندانهای استان گفت: از سپردن مسئولیت به افراد ناتوان در امر زندانبانی خودداری شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جلسه شورای اداری زندانهای لرستان با حضور مدیر کل ، مدیران ستادی و روسای زندانها در زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

این جلسه با ارائه دستور کار جلسه توسط مجتبی یعقوبی کیا دبیر شورای اداری زندانهای استان در راستای بررسی موضوعات زیر انجام شد:
۱-برنامه های عملیاتی و اجرایی ستاد کاهش آسیب رفتارهای پر خطر رندان
۲-برنامه های دومین المپیاد ورزشی زندانیان استان همزمان با زندانهای سراسر کشور
۳-بررسی عملکرد در خصوص بهسازی ها و آخرین وضعیت اقدامات انجام شده و دلیل موانع حل نشده .

از دیگر موضوعات این جلسه پیگیری مصوبات جلسه قبل بود.

در ابتدای جلسه رضا محمدی اصل مدیر کل زندانهای لرستان ضمن تبریک سالروز تولد حضرت معصومه (س) به حساسیت های شغل زندانبانی و آفت های مدیریت از منظر آموزه های دینی بر اساس آیات و روایات اشاره و به روسای زندانها تاکید نمود: از تبعیض بی دلیل بین همکاران جلوگیری و عزت و احترام به همکاران و سپردن مسئولیت بر اساس توانایی آنها در اولویت قرار گرفته و همچنان از سپردن مسئولیت به افراد ناتوان خودداری شود.
وی همچنین تصریح کرد:تقاضای من از همکاران خصوصا روسای زندانها این است که از جاه طلبی،حسادت ،اصراف ،انتقام،
کینه جویی ، غرور ،عدم عفت کلام ، نفاق و دورویی به شدت دوری کنند چرا که این خصایص پسندیده نیست و در آموزه های دینی به جد مورد نکوهش
قرار گرفته است.
رئیس شورای اداری زندانهای استان گفت:بنابر تعاریف متعدد مقوله بحران یکی از چالش های کار ماست لذا باید مدیریت بحران داشته باشیم و شاید یکی از راههای فائق آمدن به بحران در زندان همدلی همکاران است لذا نیاز است ما هم بعنوان مسئول ، توجه بیشتری به پرسنل شیفتی و سربازان نماییم.
محمدی اصل در خصوص کاهش جمعیت کیفری در زندانها عنوان کرد:با نظر به سیاستهای ابلاغی سازمان همچنانکه بارها تاکید شده است مهمترین اولویت ما کاهش جمعیت کیفری در زندانهاست از اینروی ما باید بر اساس برنامه ای تدوین شده پیش رفته و با توجه به سنوات گذشته آمار ورودی ها و خروجی های زندانیان را در شهرستانهای مختلف بر اساس نوع جرم مشخص کرده تا بتوانیم آنها را طبقه بندی کنیم و در اینصورت اگر این کار به درستی انجام شود ما می توانیم این برنامه را بعنوان یک پایلوت برای کل کشور به سازمان پیشنهاد دهیم.
در ادامه جلسه مجتبی روشن پور رئیس اداره فرهنگی و حمید دالوند کارشناس ورزش اداره کل در خصوص ۱۰۹ برنامه ابلاغی سازمان در حوزه ستاد کاهش آسیب پرخطر و المپیاد ورزشی نکاتی را یادآور شدند.
همچنین معاونین مدیرکل ،رئیس اداره حفاظت اطلاعات ، روسای ستادی و روسای زندانها به ترتیب به بیان عملکرد و مشکلات حوزه های تحت الامرشان پرداخته و نکاتی را ایراد کردند.
پایان بخش جلسه جمع بندی نکات ایراد شده توسط مدیر کل بود که بخشی از این نکات بعنوان مصوبات جلسه در دستور کار قرار گرفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =