لرستان با تقدیم 6300 شهید و16 هزار جانباز سهم بسزایی در پیروزی انقلاب دارد

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، انتقال راه شهدا به نسل جوان و امروزی امری ضروریست

به گزارش خبرانلاین لرستان، محمود زرین جویی در یادواره شهدای محله ناصر خسرو که در دانشگاه تربیت معلم علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان با تقدیم 6300 شهید و حدود16 هزار جانباز و850 آزاده را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته اند.
زرین جویی با اشاره به نقش مردم استان لرستان در تمام دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب گفت: لرستان چه در تظاهرات های قبل از انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس، نقش مهمی در پیروزی انقلاب و تثبیت انقلاب داشته اند و هم اکنون هم ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان هستند و همشه در صحنه های مختلف حضور دارند.
وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «خانواده شهدا چشم و چراغ این مملکت هستند» و شأن و منزلت خانواده شهدا بسیار بالاست و در همه جا و هر زمان باید این شأن و منزلت حفظ شود.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان با بیان اینکه خانواده های شهدا سنگرداران و میراث داران این عزیزان هستند، افزود: همانطور که پس از شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) خانواده بزرگوار و اطرافیان ایشان توانستند به مؤثرترین و شیواترین روش ادامه دهنده راه این امام بزرگوار باشند بطوری که بعد از گذشت قرن ها هنوز که هنوز است راه ایشان ادامه دارد.
زرین جویی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، انتقال راه شهدا به نسل جوان و امروزی امری ضروریست بر همین مبنا مقام معظم رهبری فرمودند: «حفظ نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» به ویژه خانواده های شهدا در این زمینه بایستی احساس مسئولیت کنند.
وی خاطر نشان کرد: امنیت و آسایش و نفس کشیدن ما مرهون خون شهداست و این بر هیچ کس پوشیده نیست و مسئولین ما در قبال خون شهدا وظیفه سنگینی برعهده دارند چرا که در انجام کارها بر اساس قانون و مقررات بایستی شهدا را ناظر اعمال خودشان بدانند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثار گران استان لرستان در پایان گفت: بر اساس قانون، حق و حقوق خانواده های شهدا و ایثارگران در همه ابعاد باید رعایت شود و «سید موسی خادمی» استاندار لرستان مصوبه اشتغال ایثارگران را به همه دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =