مهر به نقل از فرمانده انتظامی استان اصفهان نوشت: سرنخ‌های اولیه در ارتباط با این سرقت به دست آمده اما شناسایی قطعی رخ نداده است، بیان داشت: ساز و کار پلیسی و ردیابی‌های فنی اطلاعاتی در حال انجام است و به طور قطع سارق شناسایی می شود.

سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: در حوزه قاچاق کالا که از اولویت‌های انتظامی است تلاش خوبی انجام شده به نوعی که در پرونده‌های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۱۰۰ درصد رشد و در پرونده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ۲۲ درصد رشد داشته است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه باندهای متلاشی شده نسبت به مدت مشابه ۹ درصد و دستگیری قاچاقچیان بیش از هفت درصد رشد داشته است، گفت: رویکرد ما تمرکز بر قاچاقچیان عمده است و بر این اساس پرونده های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بیش از دو برابر رشد داشته است که نشانه جهت گیری دقیق و رسیدن به هدف گذاری است که انجام شده است.

۸۹۴ میلیارد ریال تخلف ارزی توسط یک شرکت تجاری

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۸۹۴ میلیارد ریال تخلف ارزی توسط یک شرکت تجاری انجام که توسط پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی استان شناسایی شده است، گفت: با این اخلالگران و نا امن کنندگان بازار ارز طی اقدام تخصصی برخورد شده است.

کشف زمین خواری به ارزش ۲۵۷ میلیارد ریال

وی با اشاره به اینکه کشف زمین خواری به ارزش ۲۵۷ میلیارد ریال از فعالیت های پلیس در راستای مبارزه با جرائم اقتصادی است، اظهار داشت: افرادی با تصرف ۴۶ هزار و ۷۸۷ متر از اراضی ملی به ارزش بیش از ۲۵۷ میلیارد ریال در صدد زمین خواری بودند.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: همچنین در زمینه دستگیری باندهای سرقت اقدامات خوبی انجام شده است به نوعی که بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال سکه طلا و غیره از یکی از باندهای سرقت و شناسایی و با آن برخورد شد.

وی با اعلام اینکه در زمینه مقابله با سرقت خودرو و افزایش قدرت کشف سلسله اقداماتی به عمل آمده است، بیان داشت: بر این اساس با شرکت‌های معتبر برای طراحی یک ردیاب‌ خودرو مذاکره شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: زمانی که این ردیاب در خودرو نصب می‌شود، ارتباط خودرو با مالک دائما برقرار است و بر این اساس به هر دلیل سرقت انجام شود قدرت کشف ما به ۱۰۰ درصد نزدیک می‌شود.

وی اضافه کرد: پلیس این ساز و کار را فراهم ساخته است و شرکت های مذکور نیز آمادگی دارند این سازه ها را با قیمت کم در اختیار مالکان قرار دهند که اگر فرهنگ نصب ردیاب در میان مردم جا بیفتد در کاهش سرقت‌ها موثر است.

۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد

وی در زمینه مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: به فضل الهی، تلاش جان برکفان نیروی انتظامی و تغییر تاکتیک و استفاده از ابزارهای نوین بالغ بر ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه بیش از ۴۳ درصد افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: ۷۳ درصد مواد مکشوفه از نوع تریاک است که سه درصد دستگیرشدگان اتباع خارجی و ۲.۷ درصد از میان زنان هستند.

۵۵ باند مواد مخدر دستگیر شدند

وی با بیان اینکه دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر هشت هزار و ۸۰۰ نفر هستند و ۵۵ باند متلاشی شدند، گفت: در زمینه پاکسازی نقاط آلوده و کانون های جرم، سه هزار و ۲۰۰ طرح پاکسازی در استان در حوزه مواد مخدر داشتیم.

معصوم بیگی اظهار داشت: امسال شاهد حدود 130 درصد افزایش جرائم فضای مجازی بودیم که برداشت های اینترنتی در رتبه نخست این جرائم قرار دارد.

‌نارضایتی های صنفی دلیل اصلی تجمعات خیابان امیرکبیر

وی در ارتباط با تجمعات در خیابان امیرکبیر اصفهان با بیان اینکه پایه این نارضایتی‌ها در ابتدا موضوعات صنفی بوده است، ابراز داشت: به طور مثال قطعی برق مشکلاتی را برای این افراد در پی داشته است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه با برگزاری جلساتی، مسئولان صنف خواسته‌های کسبه را با مسئولان در میان گذاشته و بخش‌هایی از مشکلات رفع شد، تاکید کرد: در این ارتباط باید دقت کنیم که خواسته های صنفی نباید تبدیل به بی انضباطی در جامعه و سوءاستفاده دشمنان ضدانقلاب شود.

هیچ کس در تجمعات اصفهان کشته نشده است

وی اضافه کرد:لازم به ذکر است در این تجمعات هیچ کس کشته نشده و مشکلی نیز برای افراد ایجاد نشد است.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: فرزندان ملت ایران در نیروی انتظامی به نمایندگی از مردم اجازه سوءاستفاده و ایجاد نا امنی را به دشمنان و معاندان نمی‌دهند.

وی در ارتباط با سرقت طلافروشی شهر ابریشم نیز تاکید کرد: در همان لحظه وقوع جرم من خود برای سرکشی در منطقه حضور داشتم و بر این اساس تیم‌های کشف جرم از همان ابتدای امر به طور ویژه به منطقه اعزام شدند.

سرنخ‌های اولیه در ارتباط با سرقت طلافروشی شهر ابریشم به دست آمده است

این مقام مسئول با اعلام اینکه سرنخ‌های اولیه در ارتباط با این سرقت به دست آمده اما شناسایی قطعی رخ نداده است، بیان داشت: ساز و کار پلیسی و ردیابی‌های فنی اطلاعاتی در حال انجام است و به طور قطع سارق شناسایی می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ضرب و جرح پزشک در نجف‌آباد موضوعی سریالی نیست و به پزشک تهرانی ربط ندارد، گفت: اختلافی میان افرادی دیگر وجود داشته که این پزشک به نوعی با آن مرتبط شده است. وی ادامه داد: ضارب توسط پلیس آگاهی شناسایی شده و امروز دستگیر می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =