ادامه واکنش‌های جهانی به حمله تروریستی اهواز

واکنش کشورهای جهان به حمله خونین تروریستی روز گذشته در اهواز همچنان ادامه دارد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گروه مسلح تروریستی که وابسته به گروهک تجزیه طلب موسوم به الاحوازی روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در همین پیوند اعلام کرد، تاکنون 25 نفر در این حادثه تروریستی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شده اند که این افراد به بیمارستانهای مختلف اهواز منتقل و تحت درمان قرار گرفته اند. در همین حال این حادثه تلخ با واکنش کشورهای جهان مواجه شد.

مقامات و شخصیتهای مختلف جهان این جنایت را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند. بخشی از این واکنش ها را از نظر می گذرانید.

 

 

دبیرکل سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد در پی حمله تروریستی در اهواز و کشته شدن تعداد زیادی از افراد، شامل کودکان بی گناه ایرانی، به ملت و مردم ایران تسلیت گفت.
 
وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه


وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه ­حمله تروریستی در اهواز را ­محکوم کرد.

به گزارش صداوسیما از پاریس فرانسه در قاطعانه ترین شکل ممکن، حمله تروریستی در اهواز که منجربه کشته شدن 29 تن و دهها زخمی می باشد و در میان آنها غیر نظامیان فراوانی مشاهده می شوند، را محکوم می نماید. وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه اعلام کرد :ما به خانواده های قربانیان و همچنین مردم ایران تسلیت عرض می نماییم. ما به دقت تحول اوضاع میدانی را از طریق سفارت تمان در تهران، دنبال می کنیم.
 
وزارت خارجه عراق

وزارت خارجه عراق در بیاینه ای حمله تروریستی روز شنبه اهواز را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد را به شدت محکوم کرد .
در بیانیه ی وزارت خارجه عراق همچنین آمده به خانواده های قربانیان ، دولت و ملت ایران تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم مجروحان این حادثه به زودی بهبودی خود را بدست آوردند .

گردانهای حزب الله عراق

گردانهای حزب الله عراق ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان مسئول مستقیم حمله تروریستی اهواز است.

گردانهای حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد : هر روز نقش پلید و خبیثانه ای که آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی علیه امنیت و ثبات منطقه و ملتهای ما ایفا می کنند روشنتر می شود به ویژه علیه کسانی که نقشی موثر و سرنوشت ساز در شکست طرحهای شیطانی آنها داشته اند.

آنچه در حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران رخ داد تنها حلقه ای از زنجیره ای است که رژیم سعودی پس از دریافت چراغ سبز از آمریکا در آن دست دارد به ویژه اینکه این رژیم به صورت جدی برای اجرای سیاستهای خصمانه خود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آن را در خصوص انتقال درگیری به داخل ایران برای از بین بردن ثبات و امنیت این کشور اعلام کرده است تلاش می کند.

در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی از طریق حمایت و مسلح کردن و آموزش گروهی از جنبشهای منحرف متخاصم با انقلاب اسلامی این نقش مخرب و خصمانه را دنبال می کند و از جمله گروهی که «جنبش مقاومت آزادسازی احواز» نامیده می شود و از نظر سازمانی با حزب جنایتکار بعث مرتبط است و گزارشهای اطلاعاتی ما ، مسئولیت مستقیم آن را در اجرای این حمله ناجوانمردانه با دستور مستقیم رژیم عربستان سعودی ثابت می کند.

کتائب حزب الله در این بیانیه افزود: سرویس جاسوسی عربستان سعودی در ماههای اخیر برای بازکردن راه حمایت تدارکاتی که جنوب عراق را نیز شامل می شود برای رساندن تسلیحات مختلف سبک و سنگین به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و توانسته است شماری از افراد منحرف و قاچاقچیان مواد مخدر و اشخاص مرتبط با حزب منحل شده بعث را جذب کند.

این عملیات از اتاق عملیاتی مدیریت می شود که از پهپاد برای دنبال کردن هسته های خود که در مناطق و شهرهای مشخص مستقر هستند استفاده می کند و ما هشدار می دهیم که سازمان جنایتکار خلق (گروهک تروریستی منافقین) برای خدمات توطئه گرانه علیه ملت ایران در عربستان سعودی حضور پیدا کرده است.

گردانهای حزب الله عراق برای همکاری گسترده با «برادران مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب» اعلام آمادگی و تاکید کرد :« ما نیز در عراق در معرض همان توطئه آمریکایی و سعودی قرار داریم و سرنوشت ما مشترک و دشمن ما یکی است. ما اطلاعات و تجربه خود را در خصوص تحرکات دشمن در اختیار ملت عراق و ایران قرار می دهیم و توطئه گران و مزدوران و جنایتکاران باید بدانند که ما برابر آنها می ایستیم و فعالیتها و تحرکات آنها زیر نظر قرار دارد.

حماس

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله به نیروهای مسلح ایران را در شهر اهواز محکوم کرد و به رهبر معظم و ملت ایران تسلیت گفت.

مصر

به گزارش ­شبکه تلویزیونی المیادین؛ وزارت امور خارجه مصر حمله تروریستی در ایران را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.


کویت

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ، امیر کویت با ارسال تلگرامی برای رئیس جمهور ایران ، حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد.

حزب الله لبنان

حزب الله لبنان عملیات تروریستی در شهر اهواز ایران را به شدت محکوم کرد حزب الله افزود دستهای پلید شیطانی پشت این اقدام تروریستی قرار دارد که هدف از آن از بین بردن امنیت جمهوری اسلامی ایران است. این اقدام تروریستی پاسخ مستقیم و آشکار به پیروزیهای بزرگی است که محور مقاومت به دست آورده است. این اقدام ، ادامه اشکال دیگری از جنگهایی است که آمریکا و همپیمانان آن انجام می دهند.


وزارت امور خارجه لبنان


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ال بی سی لبنان ، وزارت امور خارجه لبنان حمله به رژه نظامی در شهر اهواز ایران را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد.
وزارت امور خارجه لبنان همچنین به خانواده های قربانیان این حمله تسلیت گفت.

روسیه

در پی حمله به رژه نظامی در ایران ولادیمیر پوتین بر تعهد روسیه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای نظامی ایران در اهواز به حسن روحانی رئیس جمهور ایران بابت کشته شدن عده ای در این حمله تسلیت گفت. پوتین همچنین برای تقویت همکاری با ایران در زمینه مقابله با تروریسم ابراز آمادگی کرد.

پوتین در تلگرامی که متن آن در پایگاه اینترنتی کرملین منتشر شد نوشته است : « آقای رئیس جمهور عزیز، تسلیت صمیمانه ما را بابت پیامدهای تاسف بار حمله تروریستی در شهر اهواز بپذیرید. این حادثه یک بار دیگر لزوم جنگی قاطع علیه تروریسم را در همه اشکال آن به ما یادآور شد. ما برای ارتقا همکاریها با شرکای ایرانی به منظور مقابله با این امر آماده هستیم.» رئیس جمهور روسیه به خانواده و بستگان کشته شدگان در این حادثه نیز تسلیت گفت و برای مجروحان نیز آرزوی بهبودی کرد.

بشار اسد


رییس جمهور سوریه حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.در پیام تسلیت بشار اسد به آقای روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران آمده است: ضمن تقدیم تسلیت قلبی خود و مردم سوریه به جنابعالی و ملت ایران، این حمله جنایتکارانه، بزدلانه و تروریستی را محکوم می کنم. بشار اسد در پیام خود با اشاره به اینکه ملت ایران، این حادثه را پشت سر خواهد گذاشت، تاکید کرد: سوریه با همه امکانات و نیرو در برابر این اعمال تروریستی در کنار دولت و ملت ایران است.

 

ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد.
در این بیانیه امده است :این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

جمهوری آذربایجان

 الهام علی اف در پیامی به آقای حسن روحانی همتای ایرانی خود به جان باختگان حادثه تروریستی اهواز تسلیت گفت.
در پیام رئیس جمهور آذربایجان آمده است "رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران! خبر کشته و مجروح شدن انسانها در اقدام تروریستی در کشور شما ما را به شدت ناراحت کرد این حادثه وحشتناک مارا بسیار متاثر کرد ما با محکوم کردن این اقدام تروریستی بر ضرورت مبارزه قاطعانه علیه هر نوع تروریسم و مظاهر آن تاکید می کنیم.
برای شما ،خانواده و نزدیکان جان باختگان آز طرف خودم و به نمایندگی از مردم جمهوری آذربایجان تسلیت می گویم و برای مجروحین حادثه شفای عاجل آرزومندم ".


رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین


باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در پیامی، حادثه تروریستی امروز در شهر اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد را به رئیس جمهور و خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سارایوو،در این پیام آمده است : با کمال تاسف و اندوه خبر حمله تروریستی صبح امروز در شهر اهواز که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از زنان و کودکان بیگناه شد را دریافت کردیم. اینگونه حوادث، وظیفه و تعهد ما در مقابله با تروریسم و جریان های تروریستی را سنگین تر می کند. از صمیم قلب و به نمایندگی از شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین این حادثه تروریستی را خدمت جنابعالی و ملت ایران به خصوص خانواده های داغدار قربانیان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم مجروحان این حادثه هر چه سریع تر بهبودی خود را به دست آوردند.

افغانستان

 رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از حمله تروریستی امروزدر اهواز اظهار تاسف کرد. دکتر عبدالله عبدالله در اعلامیه خود گفت:تروریستها با راه اندازی این جنایت بزرگ بار دیگر دشمنی و عداوت خود را با ملت های منطقه آشکار ساختند.
وی گفت: در این لحظات دشوار خود را در غم و اندوه ملت و دولت ایران شریک‌ می داند و مردم افغانستان که سالهاست هدف گروه های تروریستی است بیشتر از همه مصیبت امروز مردم ایران را درک‌ می کند.
وی گفت :این حمله بار دیگر ضرورت همبستگی و کار مشترک در مبارزه با تروریسم را برجسته می کند.
دکتر عبدالله گفت: به نمایندگی از مردم و حکومت افغانستان حمله تروریستی امروز بدصفتان را محکوم می کند و برای درگذشتگان بهشت برین، برای زخمی ها شفای عاجل و برای خانواده های قربانیان و ملت ایران‌ صبری عظیم‌آرزو می کند.

انصار الله و وزارت خارجه

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن حمله وحشیانه به مراسم رژه نظامی در اهواز ایران را محکوم و اعلام کرد حمله اهواز اقدامی بزدلانه از سوی برخی از کشورهای منطقه است که حول محور آمریکا می چرخند. این حمله نتیجه ای جز ضرر و زیان بیشتر برای آنان به همراه ندارد.

وزارت امور خارجه یمن حمله تروریستی به رژه نظامی در جنوب غربی ایران را محکوم کرد. وزارت امور خارجه یمن افزود: به دولت ایران و خانواده های قربانیانی که در این حمله تروریستی جان باختند تسلیت می گوییم.

عمان

وزارت خارجه عمان در صفحه خود در توئیتر نوشت...
سلطنت نشین عمان حمله تروریستی مسلحانه امروز به رژه نظامی در شهر اهواز را به شدت محکوم می کند.
وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه ای بر مخالفت این کشور با هر نوع تروریسم و خشونت در هر زمان و مکان با هر انگیزه و علتی که باشد، تاکید کرد.

بلاروس

پیام تسلیت رئیس جمهور بلاروس درباره حمله تروریستی اهوازرئیس جمهور بلاروس ­حمله تروریستی اهواز­ را­ از طرف خود و مردم این کشور ،­به ­حسن روحانی ، مردم ایران و خانواده ها و نزدیکان کشته‌شدگان تسلیت گفت.
 الکساندر لوکاشنکو در این پیام­ تاکید کرده است:­ بلاروس، همیشه در کنار ایران و همراه با جامعه جهانی برای مقابله با افراط گری و مبارزه با تروریسم آماده است.­
وی همچنین برای آسیب دیدگان در این حادثه آرزوی سلامتی زودهنگام و برای کشور صلح و آسایش آرزو کرد.

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز

قطر

به گزارش ایرنا، در بیانیه دولت قطر تروریسم و افراطی گری در هر شکل و به هر دلیلی محکوم شده است.
پیش از این امیر، ولیعهد، نخست وزیر و رییس مجلس امت کویت و همچنین دولت عمان نیز این جنایت را محکوم کردند.
گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به «الاحواز» روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در جریان این اقدام دستکم 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60تن دیگر زخمی شدند.
 مصر حمله تروریستی به اهواز را محکوم کرد

 
 اندونزی حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد


وزارت امورخارجه اندونزی روز یکشنبه در صفحه توئیتری خود در واکنش به این حمله تروریستی نوشت: اندونزی مراتب تاسف و همدردی عمیق خود را با قربانیان و خانواده های آنان، اعلام می کند.
دستگاه دیپلماسی اندونزی در این اطلاعیه تاکید کرد: سفارت اندونزی در تهران همچنان تحولات را در مورد این حادثه تروریستی زیر نظر دارد.
در این اطلاعیه اضافه شده است: جاکارتا حمله 22 سپتامبر در اهواز که موجب کشته و زخمی شدن شدن تعدادی کودک و افراد بیگناه شده را محکوم می کند.

 الوفاق بحرین

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق (بزرگترین جریان مخالف دولت بحرین) حمله تروریستی دیروز شنبه به رژه نظامی اهواز را محکوم کرد و ضمن اعلام همبستگی با قربانیان جنایت ، این اقدام را نشان دهنده درماندگی و شکست تروریست ها دانست.

به گزارش ایرنا، این جمعیت با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه با تمامی اقدامات تروریستی در هر مکانی که دشمنان اسلام و انسانیت مرتکب می شوند، مخالف است و آن را محکوم می کند، افزود : اعمال تروریستی و جنایات فجیعی که افراد بیگناه را هدف قرار می دهند، به مبارزه با زندگی ، نابودی بشریت و از بین بردن امید اقدام می کنند و منعکس کننده میزان شکست و سقوط اخلاقی عاملان آن است .

الوفاق با بیان اینکه تروریسم دین و وطن ندارد ، خاطرنشان کرد : آنچه اکنون بیشتر انسانیت را تهدید می کند، پذیرش، حمایت، تامین مالی و توجیه تروریسم است .

جمعیت بحرینی در این بیانیه همچنین مراتب تسلیت خود به دولت و مردم ایران به ویژه اهالی اهواز اعلام و برای شهدای این جنایت رحمت الهی و برای زخمی ها، شفای عاجل مسالت کرد .
پیش از این هم 'ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین' با صدور بیانیه ای، این اقدام تروریستی را در شهر اهواز که به شهادت و زخمی شدن افراد نظامی و غیرنظامی منجر شد شنیع و بزدلانه توصیف و آن را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: محور شرارت و استبداد که از شکست های دردناک در تمامی جبهه هایی که گشوده رنج می برد از طریق اذناب خود اقدام به حمله تروریستی در شهر اهواز ایران کرده است.


 بولیوی

در بیانیه دولت بولیوی آمده است :وزارت امور خارجه بولیوی به نمایندگی از دولت و مردم دولت چند ملیتی بولیوی ، مراتب تسلیت عمیق خود را بابت حمله تروریستی روز شنبه گروه های افراطی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز استان خوزستان واقع در جنوب غربی ایران را که تاکنون باعث جان باختن حداقل 29 نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر از جمله زنان و کودکان شد، ابراز می‌ دارد .
بیانیه ادامه می‌ دهد :بولیوی ضمن آنکه بار دیگر هرگونه افراطی گری و عدم تساهل را رد و تروریسم و خشونت را در کلیه اشکال آن محکوم می‌ کند ، مراتب همدردی و همبستگی عمیق خود را با قربانیان و خانواده های آنها در این حمله تاسف بار اعلام می‌ دارد.

 

حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز

 

 دانشجویان مسلمان انگلیس

به گزارش ایرنا، در بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون. بار دیگر دشمنان قسم‌خورده و بزدل جمهوری اسلامی ایران دست به خون پاک دل‌بستگان راه حق و حقیقت آلودند و داغی بر غم‌های ملت شریف ایران افزودند. گروهک تجزیه‌طلب و تروریستی الاحوازیه، که از آبشخور مزدوران سعودی تغذیه می‌کنند، همانا مصداق بارز سربازان لشکر عمر سعد هستند که برای اندک متاع دنیا، دست به هر جنایتی می‌زنند.

وقوع این اقدام تروریستی در آستانه سالگرد دفاع مقدس و پیش از نشست سازمان ملل در نیویورک و در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در معرض هجمه‌های سنگین اقتصادی و جنگ روانی داخلی و خارجی دشمن قرار دارد، چند نکته را به ذهن متبادر می‌سازد.

نخست آنکه حمله به مدافعان و سربازان این مرزوبوم، آن‌هم در هفته گرامیداشت دفاع مقدس، درواقع دهن‌کجی به جان، مال، ناموس و تمامیت ارضی و ارزشی همه‌ی ایران و مصداق بارز وطن‌فروشی است.

کشتار کودکان بی‌گناه در کنار نظامیان به خاک و خون کشیده شده، نشان از خوی سبعیت و عدم پایبندی اینان به اصول اولیه انسانی می‌باشد. نکته دیگر اینکه وقوع این حادثه در روزهایی که ایران عزیز مورد شدیدترین تحریم‌های خارجی و التهابات داخلی است، نشان‌دهنده‌ی عمق در هم تنیدگی نفاق داخلی و شبکه استکبار جهانی می‌باشد. وابستگی مالی و ایدئولوژیک گروه الاحوازیه به آل سعود و خط گیری آن‌ها از ارباب بزرگشان، آمریکای جهان خوار، بر همگان آشکار است.

اما مطمئناً این جماعت نابخرد نیز به سرنوشت عبرت‌آمیز یزیدیان پیش از خود دچار خواهند شد، چراکه نور حقیقت هرگز خاموش نمی‌شود.
((فریدون لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ)).
شهادت این جمع از سربازان جان‌برکف میهن و همچنین زنان و مردان دل‌بسته به‌نظام اسلامی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های آن عزیزان تسلیت می‌گوییم و از خداوند منان برای آنان علو درجات و هم‌نشینی با سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، را آرزومندیم.


 حزب رفاه موریتانی

در بیانیه این حزب آمده است،این حمله بزدلانه نشان داد تروریست ها و حامیان آمریکایی و صهیونیستی و همچنین حامیان منطقه ای آن ها همچنان به توطئه ضد آزادگان جهان و هدف قرار دادن آن ها ادامه می دهند.
این بیانیه می افزاید، همه مردم و آزادگان جهان باید برای خنثی کردن توطئه های دشمنان که منافع کشورها و امنیت و یکپارچگی آن را هدف قرار می دهند، متحد شوند.


حزب رفاه موریتانی ، این حمله را جنایتی بزرگ دانسته و تاکید کرد جمهوری اسلامی با توطئه ای آمریکایی – صهیونیستی مواجه است و این حزب با تمام توان خود در کنار ایران می ایستد.
در پایان این بیانیه آمده است ،صهیونیست ها و آمریکایی ها و ایادیشان در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در پی ضربه زدن به کشورهای مستقل و بر هم زدن امنیت و ثبات آن هستند.


 علمای شیعه و سنی لبنان

تشکل «تجمع علمای مسلمین» لبنان متشکل از ده ها تن از علمای شیعه و سنی این کشور در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، آن را یکی از حلقه های زنجیر برنامه های آمریکا برای تضعیف ایران در دست کشیدن از یاری ملت های مستضعف عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که عصر شنبه منتشر شد، آمده است: آنچه امروز رخ داد، نشان دهنده هماهنگی کامل میان آمریکا و گروهک های تکفیری است؛ گروهک هایی که در طرح آمریکایی-صهیونیستی ابزاری برای ضربه زدن به همه نقاط قوت امت اسلامی هستند.

علمای شیعه و سنی لبنانی با بیان اینکه آمریکا و نیروهای منطقه ای حمایت کننده از تکفیری ها، در پشت پرده این جنایت ایستاده اند، بر حق کامل جمهوری اسلامی ایران در دادن پاسخی قاطع و کوبنده به این عمل شنیع تاکید کردند.
این علما، پاسخ قاطع ایران را نه فقط بازداشت و محاکمه عاملان داخلی حمله تروریستی، بلکه حسابرسی به نیروهای منطقه ای و بین المللی که پشت این ماجرا ایستاده اند، دانستند.

تجمع علمای مسلمین، اعلام کردند که پاسخ عملی ایران به این عملیات جنایت بار، استمرار حمایت جمهوری اسلامی از نیروهای آزادیبخش و مقاوم عربی و اسلامی و به ویژه نیروهای محور مقاومت از فلسطین و لبنان تا سوریه و عراق و یمن است تا بدین ترتیب اهداف حقیقی این عملیات ناکام بماند.

علمای شیعی و سنی لبنان، همچنین شهادت 29 تن از هموطنان مان در جنایت تروریستی اهواز را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، ملت ایران و نیروهای مسلح، تسلیت گفتند و ضمن همدردی با خانواده های آنان برای مجروحین شفای عاجل از خداوند مسألت داشتند.


 اسپانیا

دولت اسپانیا با صدور بیانیه ای که در سایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد ، حملات تروریستی امروز (شنبه) در اهواز را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است :اسپانیا ، حمله تروریستی امروز صبح که در جریان رژه نظامی برای گرامیداشت سی‌ و هشتمین سال آغاز جنگ ایران و عراق را که در شهر اهواز اتفاق افتاد، به شدت محکوم می‌ کند.
بیانیه ادامه می‌ دهد :اسپانیا همبستگی‌ خود با ملت و دولت ایران را ابراز داشته و مایل است مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان را ابلاغ کند و آرزوی بهبودی سریع مجروهان را دارد.

بخشی دیگر از واکنش های مقامات را اینجا بخوانید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 9
    بالاخره آمار شهدا 25 است یا 29