۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

ایسنا نوشت:نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول تاریخ در شهرستان قوچان انسان‌های بزرگواری وجود داشتند که علاوه بر رشادت‌های جسمانی و پهلوانی‌های فیزیکی، از یک اندیشه متعالی هنری برخوردارد بودند و در همین جهت قوچان را پایتخت موسیقی کشور نامیدند.

 هادی شوشتری شامگاه گذشته 11 آذرماه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و ناشران جهان اسلام در مراسم ویژه شب فرهنگی شهرستان قوچان اظهار کرد: در طول تاریخ و در طول گذر زمان‌ها انسان‌های بزرگی از این سرزمین به پا خواستند در عرصه‌های فرهنگ، هنر، اندیشه و فکر مدعی بودند.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در عرصه موسیقی در این شهرستان بزرگانی مانند مرحوم استاد سلیمانی را به خود دیده است، افزود: در دنیای غرب، در قاره‌ اروپا این هنر متعالی به غربیان عرضه شد. شهروندان غربی نیز کنسرت موسیقی این هنرمند را پنجره‌ای رو به بهشت می‌پندارند.

شوشتری خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، این شهروندان عنوان کردند این هنرمند قوچانی که از یکی از روستاها قوچان آمده است، با سرپنجه‎ خود این هنر را به جامعه غربی تزریق کرده که ما از این دریچه گویی بهشت را مشاهد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به هر صورت قوچان به لحاظ فرهنگی یکی از غنی‌ترین شهرهای کشور است، تصریح کرد: همچنین یکی از شهرهای تاریخی کشور به شمار می‌آید و در عرصه فرهنگی، هنری و موسیقی هنرمندان بزرگی را پرورش داده است.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما مفتخر هستیم که قوچانی‌های عزیز از سر تا سر دنیا سفیران فرهنگی این مرز و بوم هستند و قوچانی‌های مقیم مشهد و کل کشور هرکدام به نوعی سفیر و یک معرف برای فرهنگ قوی و غنی این دیار بشمار می‌آیند.

شوشتری تاکید کرد: شب فرهنگی قوچان یکی از خاطره‌انیگرترین شب‌های شهرهای ایران بود و ما می‌توانیم با موسیقی، فرهنگ و تاریخ این دیار کهن آشنا شویم.
46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    موافقم. البته غرب کشور هم دسته کمی نداره