تسنیم نوشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۶ ناوشکن اصلی نیروی دریایی انگلیس به علت مشکلات جدی در موتورهایشان برای مدتهای مدید از انجام مأموریت باز مانده‌اند.

شش ناوشکن نیروی دریایی انگلیس که ستون فقرات ناوگان دریایی این کشور را تشکیل می‌دهند به علت مشکلات جدی فنی، صدها روز در لنگرگاه به انتظار تعمیر و رفع عیب منتظر باقی‌مانده‌اند.

طبق گزارش دیلی‌میل، این شش ناوشکن بیشتر ایام سال 2017 میلادی را در لنگرگاه به سر می‌بردند تا عملیات پرهزینه تعمیرات و رفع عیوب آن‌ها انجام شود. با این حال انتظار می‌رود که روند رفع عیوب این ناوشکن‌ها از سال 2020 میلادی آغاز شود.

ناوشکن اچ‌ام‌اس دراگون تاکنون 309 روز در لنگرگاه باقی مانده است، این در حالی است که دیگر ناوشکن‌ها شامل اچ‌ام‌اس دارینگ با 232 روز، اچ‌ام‌اس دیاموند با 203 روز نیز در لنگرگاه به سر برده‌اند. ناوشکن اچ‌ام‌اس دانکن نیز که برای مدتها در حال اجرای مأموریت‌های خود بود نیز برای مدت 197 نیز در لنگرگاه‌های نیروی دریایی این کشور منتظر انجام تعمیرات و رفع عیب بود. علاوه بر آن، از ابتدای سال جاری میلادی تا ماه مارس، سه کشتی جنگی اچ‌ام‌اس دارینگ، اچ‌ام‌اس دانتلس و اچ‌ام‌اس دیفندر لنگرگاه نیروی دریایی این کشور را ترک نکردند.

مشکل این ناوشکن‌ها به موتورهای آن‌های مربوط می‌شود، موتورهایی ساخت شرکت رولز رویس که در شرایطی با گرمای بالا مستعد نقص فنی و از کار افتادن هستند که در پی آن ناوشکن‌ها قدرت رانش و تولید نیروی برق خود را از دست می‌دهد.

رولز رویس تأکید دارد که مقصر ماجرا نبوده و وزارت دفاع انگلیس به این شرکت اطلاع نداده بود که این ناوشکن‌ها قرار است در آب‌های گرم و برای مدت‌های مدیدی عملیات انجام دهند، در نتیجه موتورهای این ناوشکن‌ها برای فعالیت در چنین گرمایی طراحی نشده است.

در این شرایط، وزارت دفاع انگلیس قصد دارد با افزود ژنراتورهای دیزلی اضافی، که نیازمند ایجاد حفره‌هایی بزرگ در بدنه کشتی است، بر این مشکل فائق آید.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =