ایران نوشت: کیفرخواست پرونده مرد میانسال که بر سر اختلاف ملکی دست به جنایت زده بود صادر شد.

 رسیدگی به این پرونده از 2 بهمن سال 95 با اعلام خبر جنایتی خونین در میدان نوبنیاد تهران به مأموران کلانتری 164 قائم آغاز شد.

با حضور مأموران در محل مشخص شد مردی 65 ساله به نام حسین به عنوان فروشنده ملکی در پاسداران از دو سال قبل با مردی به نام رمضان که خریدار ملک بود دچار اختلاف مالی شده بود. با گذشت دو سال زمانی که آنها قصد مراجعه به دفتر خانه برای سند زدن را داشتند حسین با خریدار 48 ساله درگیر و در پله‌های دفترخانه مجروح شده است.

مرد میانسال به بیمارستان منتقل شد اما دو روز بعد فوت کرد.بدین ترتیب تحقیقات به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس در اولین مرحله به تحقیق از متهم پرداختند و مرد میانسال گفت: حدود دو سال پیش، زمینی به متراژ 250 متر را از مقتول خریدم اما در این مدت او اقدامی برای سند زدن نکرد و همین مسأله باعث اختلاف بین ما شد. نهایتاً پس از دو سال حسین به همراه پسرش برای انتقال سند به دفتر خانه آمد که با پسرش درگیر شدم اما با این وجود به دفترخانه رفته و منتظر حسین ماندم، پس از گذشت دقایقی اطلاع پیدا کردم که ایشان در پلکان طبقه دوم بیهوش شده و گویا از ناحیه پشت سر نیز دچار جراحت شدیدی شده است.
در شرایطی که رمضان منکرجنایت بود وکیل حسین مدعی بود که رمضان با موکلش درگیر شده و او را به قتل رسانده است.
با وجود اظهارات وکیل حسین و باتوجه به انکار جنایت از سوی رمضان، تیم تحقیق راهی دفترخانه شدند و به بازبینی دوربین‌های مداربسته پرداختند.بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته نشان داد که حسین به همراه وکیل خود و رمضان در زمان پائین آمدن از مجتمع تجاری هستند که ناگهان مقتول و رمضان با یکدیگر درگیر شده و در یک لحظه رمضان با چاقوی همراهش ضربه‌ای به پشت گردن مقتول وارد می‌کند که همین ضربه باعث مرگ و ارتکاب جنایت می‌شود.
رمضان پس از روبه‌رو شدن با تصاویر بدست آمده به قتل اعتراف کرد و گفت: از شدت ترس به طبقه بالا بازگشتم، چاقو را داخل سطل آشغال انداختم و به داخل دفترخانه بازگشتم و   وانمود کردم که منتظر آمدن حسین هستم.با اعتراف متهم میانسال، او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت.

از سویی در معاینات پزشکی قانونی علت مرگ شکستگی جمجه اعلام شد. در این مدت متهم میانسال چندین بار به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد و کمیسیون‌های مختلف پزشکی قانونی در رابطه با رسیدگی به اعتراض متهم تشکیل شد. اما درنهایت تمامی کمیسیون‌ها علت مرگ را شکستگی جمجمه بدنبال آسیب و خونریزی مغزی اعلام کردند. از سویی متخصصان پزشکی قانونی صحت روانی متهم را در حالی که خودش مدعی بود مشکلات روانی دارد تأیید کردند.با تکمیل تحقیقات بازپرس محسن مدیرروستا از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را به اتهام قتل عمدی صادر کرد و مرد میانسال بزودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه خواهد رفت.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =