ایسنا نوشت: واشنگتن قصد دارد تا فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را در میانه گرم شدن سریع روابط دیپلماتیک در شبه جزیره کره و با وجود بن بست در مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز در کره جنوبی دارد تا از این کشور در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح اتمی دفاع کند.

وبسایت کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گزارش داد، ژنرال رابرت آبرامز، فرماندهی نیروهای آمریکایی قرار است در روزهای آتی در جلسه استماع برای کسب تاییدیه به عنوان رئیس نیروهای آمریکایی در کره حضور یابد.

 

نظامیان آمریکا در کره جنوبی

در صورتیکه این تاییدیه برای انتصاب وی صورت گیرد، این ژنرال آمریکایی جایگزین ژنرال وینسنت بروکس می‌شود که از آوریل ۲۰۱۶ فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره را برعهده دارد.

ژنرال وینسنت بروکس زمان حضورش در این پست در کره جنوبی را همانند بازی "ترن هوایی" توصیف کرده و گفته که اوضاع در این شبه جزیره از نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ به یک نشست تاریخی بین رهبران آمریکا و کره شمالی تبدیل وضعیت داد و شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است.

وی ادامه داد: ما از تنش فراوان و خطر زیاد وقوع جنگ در شبه جزیره کره به اوضاعی که اکنون در آن هستیم، رسیدیم. این یک لحظه تاریخی است و افتخار می‌کنم که جزئی از آن بودم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =