رویترز گزارش داد: قیمت نفت روز جمعه بعد از اینکه عربستان سعودی و روسیه اعلام آمادگی مردند که عرضه نفت را افزایش دهند، با دو درصد کاهش به 77 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه در ملاقات با همتای خود خالد الفالح وزیر نفت عربستان که در سن پترزبورگ برای بررسی وضعیت بازار نفت در 17 ماه گذشته،برگزار شد؛وزرا به همراه وزیر نفت امارات متحده عربی درباره افزایش عرضه نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز مذاکره کردند.

معاملات آتی نفت برنت به دنبال این خبر،با 1.51 دلار کاهش به 77.28 دلار رسید که نسبت به افزایش 80 دلاری در ماه جاری،کمترین رقم است.

قیمت نفت تکزاس اینترمدیت همبا 1.37 دلارکاهش به 69.34 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

الفالح وزیر نفت عربستان در سن پترزبورگ گفت که محدودیت های عرضه به منظور جلوگیری از شوک به بازار به تدریج کاهش خواهد یافت.

او همچنین گفت که نگرانی اصلی درباره افزایش قیمت نفت به بیش از 80 دلار در هر بشکه، بر کشورهایی مثل هند و چین تاثیر خواهد گذاشت.

تحلیلگران کمرزبانک اعلام کرده اند که بحث درباره امکان افزایش تولید،قیمت نفت را متعادل کرده و از افزایش بیشتر قیمت ها در بازار جلوگیری می کند.

به گفته آنها غلبه بر نفت 80 دلاری دشوار است و در صورتی امکان پذیر است که احتمال افزایش تولید وجود داشته باشد.

کشورهای عضو اوپک و برخی از اعضای غیراوپک مثل روسیه در سال 2017 برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت توافق کردند که تولید خود را کاهش دهند. با کاهش عرضه جهانی نفت،قیمت ها در بازار رو به افزایش گذاشت.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =