از اعلام وصول سوالی درباره حصر تا اغتشاشات دراویش در خیابان پاسداران و سقوط هواپیمای تهران - یاسوج از مهمترین مسائلی بودند که جلسه عنلی امروز مجلس را تحت الشعاع قرار داده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز مجلس موارد اعلام وصولی امروز هیات رییسه مجلس را قرائت کرد.

بنابر اعلام این عضو هیات رییسه مجلس سوال ملی علی مطهری نماینده مردم تهران از وزیر دادگستری درمورد علت ادامه یافتن بیش از حد حصر از سوی هیات رییسه اعلام وصول شد.

کمیسیون عمران افراد دخیل در سقوط هواپیما را شناسایی می‌کند

در حاشیه جلسه علنی امروز هم رییس کمیسیون عمران جزئیات جلسه صبح امروز این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی را تشریح کرد و گفت: این وعده را می‌دهم که کمیسیون عمران تمام کسانی که در سقوط هواپیما دخیل بوده‌اند را شناسایی کند.

آنگونه که ایلنا گزارش داده است، محمدرضا رضایی کوچی پس از جلسه صبح امروز کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی درباره حادثه سقوط هواپیما گفت:‌ ابتدا لازم می‌دانم از ارتش،سپاه و هلال احمر و مردم خوب کشور که در پیدا کردن اجساد مسافران هواپیما کمک کردند، تشکر کنیم. در جلسه ای که تشکیل شد درخواست ما از وزیر این بود که تلاش کنند جعبه سیاه پیدا شود. چون همه اطلاعات بر اساس این جعبه است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درباره این حادثه فرضیه‌‌هایی مطرح بود که وزیر راه به آنها پاسخ دادند، اظهار کرد: در این جلسه بررسی شد که آیا هواپیما در این شرایط آب و هوایی اجازه پرواز داشته است یا خیر. اینکه آیا با توجه به شرایط جوی باید محدودیت پرواز برای یاسوج قایل می‌شدند یا نه موضوع بعدی است.

وی گفت: بحث بعدی شرایط خود هواپیما است که آیا استانداردهای لازم را داشته است یا خیر. گزارشاتی درباره بحث سیستم ناوبری فرودگاه یاسوج بود که مسئولان توضیح دادند. همه تلاش این است که اطلاعات جمع‌بندی شود. یک کمیته هم در کنار کمیسیون عمران تشکیل شده تا گزارشی را برای مردم در صحن مجلس تهیه کنیم. مردم فکر می‌کنند اتفاقات مثل گذشته به فراموشی سپرده شود. من این وعده را می‌دهم؛ کمیسیون تمام کسانی که در این سقوط دخیل بوده اند را شناسایی کند.

درخواست یک نماینده برای برخورد قضایی با برهم زنندگان آرامش مردم در تهران

در جلسه علنی امروز مجلس نمایند مردم شاهین‌شهر در مجلس از قوه قضائیه خواست تا با برهم زنندگان آرامش مردم و از بین برندگان اموال آنان و مسببان شهادت چند نفر در درگیری دوشنبه شب تهران رسیدگی جدی کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی گفت: ضد انقلاب سعی دارد با آشوب‌های چند شب گذشته در تهران عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن را تحت تاثیر قرار دهد که ما این اقدام را محکوم می کنیم.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از قوه قضائیه می خواهم که با برهم زنندگان آرامش مردم و کسانی که اموال آنان را نابود کردند و مسبب شهادت چند نفر از عزیزانمان شدند برخورد جدی کند.

وی همچنین در واکنش به سخنان حسن کامران که درباره بند الحاقی 2 به تبصره ۱۱ سخن گفت، اظهار کرد: هر کس شاهین‌شهر را می خواهد بشناسد عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای این شهر را که با حضور همه اقوام برگزار می‌شود را ملاک قرار دهد یا به حضور عظیم مردم این شهر در راهپیمایی ۲۲ بهمن نگاه کند.

حاجی دلیگانی متذکر شد: مطالبی از تریبون مجلس بیان نشود که مردم شاهین‌شهر احساس کنند به آنها در خانه ملت توهین شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس همچنین بیان کرد: ما از ساکن شدن ایثارگران در شاهین شهر استقبال می کنیم اما دعوتنامه‌ای برای کسی نفرستاده‌ایم.

وزیر کشور در مورد حادثه خیابان پاسداران استعفا دهد

نماینده ارومیه هم با اشاره به حوادث اخیر در خیابان پاسداران گفت: وزیر کشور باید استعفا دهد یا اینکه از مردم عذرخواهی کند.

آنگونه که ایسنا گزارش داده است، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه). با استناد به اصل ۴۰ قانون اساسی گفت: براساس این صل هیچکس نمی تواند اعمال خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی با قدردانی از لاریجانی برای برگزاری جلسه غیرعلنی برای پرداخت به این موضوع اظهار کرد: سوال ما این است که آیا جامعه نیروی انتظامی و بسیجیان تا این اندازه بی ارزش شده اند که برخی در مورد حادثه خیابان پاسداران حرفی نمی زنند. آن‌هم در شرایطی که برای فردی در شورای شهر یزد یا برای منتخب اصفهان آسمان را به زمین می دوزند و کلی وقت می گیرند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: آقای روحانی درباره حقوق شهروندی حرف می زند اما درباره موضوع مهمی که جان مردم را به خطر انداخته و شهدایی تقدیم نظام کرده حرفی نمی زند. دولت کجاست؟ اگر نمی تواند این موضوع را جمع کند بهتر است وزیر کشور استعفا دهد و از مردم عذرخواهی کند.

قاضی پور گفت: این اوضاع بیانگر بی کفایتی وزیر کشور و بی تدبیری رئیس‌جمهور است. ما از رئیس مجلس می خواهیم که این آقایان را درباره حوادث اخیر به مجلس دعوت کرده تا توضیحاتی ارائه کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: پیگیریی هایی انجام شده است، این پیگیری ها را ادامه می دهیم.

بروجردی: با مسببان جنایت تروریستی تهران برخورد شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم خواستار برخورد جدی با برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم و شهدای جنایت تروریستی دوشب گذشته در تهران شد.

علاءالدین بروجردی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در خلال رسیدگی مجلس به لایحه بودجه ۹۷، با تسلیت سانحه تلخ سقوط هواپیمای آسمان و شهادت جمعی از نیروهای ناجا و بسیج در حادثه تروریستی تهران گفت: بنده این جنایت تروریستی را که در خیابان پاسداران تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت جمعی از عزیزانمان شد را محکوم می کنم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین از نیروهای وزارت اطلاعات و بسیج برای کنترل این حادثه تشکر کرد.

بروجردی خواستار برخورد جدی با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم و قاتلان جنایت تروریستی خیابان پاسداران شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =