مهر نوشت: پلیس ترکیه اعلام کرد که همزمان با بررسی و تحقیق بر روی یک خودرو دیپلماتیک، برخی از وسایل شخصی متعلق به «جمال خاشقجی»، نویسنده مقتول سعودی را پیدا کرده است.

گفته شده تحقیق و بررسی پلیس ترکیه بر روی یک خودروی دیپلماتیک وابسته به کنسولگری عربستان سعودی بوده که در یکی از پارکنیگ های شهر استانبول ترکیه پارک شده بود.

نوع این خودرو با خودروهایی که در روز ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی داخل کنسولگری کشورش در استانبول مشاهده شده و دوربین های مداربسته تصویر آنها را ثبت کرده اند، تطابق دارد.

کشف وسایل  شخصی خاشقچی از یک خودرو

در این ارتباط، دادستانی کل ترکیه روز گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در چارچوب تحقیقات مربوط به پرونده جمال خاشقجی خودرویی با پلاک دیپلماتیک متعلق به سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول را در پارکینگی در منطقه «سلطان غازی» پیدا کردند و نیروهای امنیتی برای بازرسی خودروی مذکور از سرکنسولگری و دادستانی درخواست صدور مجوز کردند.

جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی که در تاریخ ۱۰ مهرماه برای مدارک شخصی خود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرده بود، در ساختمان همین کنسولگری به قتل رسید و مقامات عربستان ۲۰ روز بعد قتل او را همزمان با فشارهای بین‌المللی تائید کردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =