ایسنا نوشت: رئیس کمیته معماری شورای شهر تهران اعلام کرد: به زودی فراخوان انتخاب مهندسان مشاور برای انجام مطالعات نحوه مرمت و احیای تئاتر نصر انجام می‌شود.

علی اعطا با اشاره به سرانجام سالن تئاتر نصر که از سوی شهرداری تهران خریداری شد گفت: در زمان گذشته در حیات گراند هتل، تئاتر برگزار می‌شد و بعد از مدتی به دلیل استقبال مردمی مکانی مجزا برای اجرای تئاتر ساخته شد و تئاتر نصر اینگونه متولد شد.

وی با بیان اینکه بنای تئاتر نصر یکی از اولین تئاترهای تهران است که پاتوق بسیاری از هنرمندان و بازیگران بود، ادامه داد: این سالن تئاتر در دوران مختلف در تملک ارگان‌های مختلفی بوده است اما نهایتا شهرداری تهران این بنا را به قیمت 7میلیاردتومان تملک کرد و در دی ماه 96  نیز این تئاتر به سازمان زیباسازی برای مرمت و احیا تحویل داده شد.

اعطا با بیان اینکه احیا و مرمت بنای تئاتر نصر در راستای برگرداندن تم فرهنگی به راسته لاله زار بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به زودی فراخوانی از سوی سازمان زیباسازی منتشر می‌شود که بر اساس آن  مهندسان مشاور فرایند مطالعات برای مرمت و احیای بنا را آغاز خواهند کرد تا بنای تئاتر نصر احیا و وارد مدار بهره برداری شود.

وی در مورد تعیین کاربری این سالن تئاتر بعد از بازسازی، گفت: در مطالعات باید در مورد کاربری این تئاتر تعیین تکلیف شود اما در بازیدی که اخیرا از این تئاتر داشتم، تصورم این است که ساختار فضایی این مکان هنوز حال و هوای "تئاتر" دارد و  کاربری اصلی آن می بایست همان تئاتر بماند و می‌تواند به پاتوقی برای اهالی تئاتر بدل شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =