شهریور پر ترددترین و در عین حال پر تصادف‌ترین ماه سال است به طوری که در سال گذشته حدود 1700 نفر از جانباختگان حوادث رانندگی در این ماه جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرآنلاین، موج سوم سفرهای تابستانی در راه است و با آغاز شهریور ماه سفرهای تابستانی به اوج خود می‌رسد.

همزمان با این افزایش میزان سفرهای تابستانی، پلیس راهور ناجا گزارش داده، که شهریور پر ترددترین و در عین حال پر تصادف‌ترین ماه سال است به طوری که در سال گذشته حدود 1700 نفر از جانباختگان حوادث رانندگی در این ماه جان خود را از دست دادند.

در رابطه با دلایل آمار بالای تصادفات رانندگی بحث‌های متعددی تا کنون مطرح شده، غیراستاندارد بودن تولید خودرو، جاده‌های ناایمن و قوانینی که بازدارنده نیستند، متهمان اول آمار بالای تصادفات رانندگی در ایران هستند.

اما در این میان سهم مردمی که به جاده‌ها می‌زنند، در کاهش تصادفات رانندگی چیست؟

بر همین اساس به نظر شما مردم چه سهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارند؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

تصادفات

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    15 1
    تا بنزین میخواد گرون بشه یا عوارض از راه میخواد گرفته بشه فورا رسانه ها جار و جنجال راه میندازن که دولت دستش رو تو جیب مردم کرده خوب وزارت راه هم وقتی بی پول بشه خودکشی نمی کنه فقط راه رو در حداقل وضعیت مناسب نگه میداره و این یعنی جاده بی نور کم عرض غیر استاندارد و در مجموع به قول پلیس غیر بخشنده و نتیجه همین مرگ و میر فراوون هست که پلیس هم نمیتونه کاری کنه البته فرهنگ سازی نامناسب و نا ایمن بودن خودرو و ... هم نقش دارند
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    6 4
    به نظر من عامل غیر مستقیمی که در خستگی رانندگان و به تبع آن بالا رفتن آمار تصادفات مغفول مانده تعطیلاته به جز تهران بقیه کشور فقط جمعه تعطیله که تنگی زمان مسافرت منجر به عجله عدم استراحت کافی ترافیک شدید در چند روز محدود سال و ... میشود اگر تعطیلات بطور معقول و دو روز در هفته توزیع شود اولا تمرکز روی روزهای خاص سال کمتر میشود و ثانیا مشکلاتی که گفتم هم پیش نمیاد.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    16 2
    نقش مردم انکار نا پذیر هست ولی اینقدر زمان گذاشتیم برای درمان مردم ایا تلنگری زدیم به خودرو و راه ؟چرا نقش خودرو و راه رو بی اهمیت جلوه میدیم؟چون در اونطرف دولت موظف هست هزینه کنه و نمیکنه کل مشکلات رو باید به گردن مردم بندازیم؟
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      0 0
      فقط مردم مقصرند چون خودم دیدم مسیر مستقیم و عمودی است اما همه افقی به جلو حرکت میکنند یعنی میپیچند جلوی هم مدام
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    8 4
    راننده بیشترین سهم را در کاهش یا افزایش تصادفات رانندگی خواهد داشت شاید چیزی حدود ۸۰٪ و بعد از آن جاده در حدود ۱۰٪ و سپس خودرو آنهم حدود ۱۰٪ این پیش بینی بر مبنای میانگین کل جاده ها و کل خودروهای در تردد کشور در نظر گرفته شده و در بررسی سوانح رانندکی بطور اختصاصی ، قطعاً آمار متغیر شده و تفاوت می کند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    6 9
    متاسفانه بيشتر امار تصادفات در خودروهاي پژو و پرايد هست كه راننده هاي اين خودروها بيشتر از توان يه خودرو خارجي روي ان حساب ميكنند الانم يه عده پژو سوار به همين كامنت جواب ميدن
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      17 3
      بیشتر بودن پژو و پراید در آمارها بعلت بیشتر بودن فروششونه من نه پژو دارم و نه پراید ولی جواب میدم اولا با چه منطقی همان پژو و پراید عهد بوق به قیمت ماشینهای روز اروپایی به مردم قالب میشه؟ چرا مردم نباید انتظار یک خودروی مناسب و با کیفیت را داشته باشند؟
  • رضا A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    7 2
    مشکلات مجود در جادهها از دید من: 1 حضور کمرنگ پلیس در بسیاری از جاده که منجر به بر هم زدن نظم توسط برخی از رانندهای بی ملاحظه که منجر به ترغیب دیگران به بی نظمی و رانندگی عصبی می شوند 2 عدم احترام به حقوق یکدیگر و قوانین راهنمایی رانندگی توسط بیش از نیمی از رانندها 3 کم کاری رسانه ها در چنین بحرانی جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی 4 نقص و عدم گنجایش جاده ها و به روز نبودن سیستمهای ایمنی خودرها اما نهایتا خارج بنده نقش مردم در صوانح رانندگی را بالای 80 می دانم
  • غمباد A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    8 14
    من اگر در این کشور کاره ای بودم چند تا قانون می گذاشتم.1سن اخذ گواهینامه را 25 سال اعلام می کردم2به غیر از پستچی و پلیس موتور سواری را برای بقیه ممنوع می کردم.3 برای سرعت غیر مجاز خودرو را مصادره می کردم.4با یک تصادف راننده را از داشتن گواهینامه تا آخر عمر محروم می کردم.
    • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
      18 0
      پس باید خدا را شکر کرد که خوشبختانه جنابتان در این مملکت کاره ای نیستید 1 آمار رانندگان بدون گواهینامه را نمیدانید 2 احتمالا غیر از پستچی شغلی نمیشناسید که موتور براش مناسب باشه 3 معنی مصادره را نمیدانید و با توقیف مغالطه فرمودید 4 در اینصورت یعنی یک کشور بدون گواهینامه دارید
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    فرهنگ رانندگی تو ایران صفره صفره صفره، ۸۰ درصد راننده ها متوحش و بی فرهنگن. ساده ترین قوانین رو رعایت نمیکنن، از پیکان تا مازراتی همشون عین همن متاسفانه.
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    ما خوبیم ما عالییم یعنی ما تکیم. امروز موتوری پیچید تاکسی زد ب بقلی .بقلیم از خجالت همه شیشه های تاکسی در اومد . آقای تاکسی هم از خجالت خانواده بقلی . ما هم از خجالت حقوق آخر ماه ب خاطر تاخیر.
  • خیبری A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    مردم 100 در 100
  • جلال مرتضی A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    جاده های ایران تحمل حجم ناگهانی زیاد ترافیک را ندارد . ترافیک سنگین باعث خستگی میگردد . و قوانین محدود کننده رانندگی مزید بر علت است. من خودم باره ها پیش خودم قضاوت میکنم . رانندگان خیلی خوش شانس هستند با این وضیعیت ترافیک رقم تلفات کم است .انتظار بیش از اینها باید باشد.بهر حال سیاست های تشویقی موثر نیاز است که مردم نا گهان به جاده ها هجوم نیاورند .من خودم هیچ وقت با این شرایط مسافرت نمی روم چون تفریح هم مایه عذاب است
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا مردم رعايت نمي كنند وقتي من تو عيد تو جاده مشهد داشتم با ماشين نسبتا خوبي رانندگي مي كردم و سرعتم 120 بود راننده پرايد با 4 مسافر مدام پشتم چراغ مي زد كه برم كنار تا ردبشه و آخرشم من كنار زدم ولي او جلو تر چپ كرد .آخه اين پراد 80 تا هم براش زياد .مردم رعايت نمي كنند مقصر اصلي خود رانندگان هستن .
  • امیر GB ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    خیلیها در انتخاب وسیله نقلیه اشتباه میکنند" میرن وسیله ای میخرن که چهارتا چرخ داره" اونا باید وسیله نقلیه اشون چهارتا پا داشته باشه
  • وحید A1 ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    ورزش کنن قویشن وگرنه به خدا اگه مشکل از کیفیت و‌طراحی ماشینها باشه ...
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    0 0
    مقصر اصلی ایران خودرو و سایپا /دوم جاده ها که اکثرا ما 40سال پیشه/ سوم مردم
  • مهراد A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    1 0
    مردم ۱۰۰۰ در صد مقصرند می پرسی چرا. ؟؟ ۱ چون حداقل یک میلیارد پول ندارن ماشین خارجی بخرند ۲ چون پول ندارن برای تعطیلات زن و بچه شون را با هواپیما اروپا بفرستند و مجبورند زن و بچه را یا پشت موتورشون یا سوار پراید و بقیهٔ تابوت های موتوردار داخلی سوار کنند. ۳ چون در جایی زندگی می کنن که آموزش رانندگی در آنجا صفره ۴ چون ژن خوب ندارن تا بابای صاحب منصبشون براشون پاسپورت بهترین کشورهارو بهمراه کشتی تفریحی با دلارهای۴۲۰۰ تومنی براشون تهیه کند پس بهتره بقول همون بچه پسر ژن خوب دار بدلیل بی پولی برن بمیرن ؟ البته الان چون قیمت قبر هم با دلار آزاد حساب میشه ، فکر کنم دیگه مردن هم صرف نکنه؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
    2 0
    با نخریدن پراید و پژو 70 درصد تصادفات کاهش پیدا میکنه
  • ایرج IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    در مورد کاهش مرگ نقش اصلی با خودرو ساز و وزارت راه و ایمنی و کیفیت ضعیف خودرو های داخلیه که با تصادف نسبتا متوسط حتما راننده و سرنشینان کشته میشن 2صرفا در مورد کاهش تصادفات نقش اصلی به عهده مردمه که با احتیاط رانندگی کنن با سرعت مجاز با حوصله و صبر زیاد وگذشت وزمان بندی مناسب برای سفر و اجتناب از سفرهای غیر ضروری در پیک ترافیک .. پیشنهاد:تعرفه واردات خودرو صفر بشه بازار رقابتی واقعی بشه تا خودرو های ایمن ترو روز دنیا با با قیمت مناسب دست ملت برسه جرایم رانندگان خطر ساز که جون خودشو ملت رو به خطر میندازه خیلی فراتر از اینها باشه حتی ابطال طولانی مدت گواهی نامه – در مورد سفر ها فرهنگ سازی بشه
  • بی نام DE ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    0 0
    انسان راننده به عنوان موجود عاقل و هوشمند بالاترین سهم را در تصادفات رانندگی دارد.