۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی به آزادی کشیش آمریکایی در ترکیه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین، ترامپ در توئیت خود نوشت: 

کشیش اندرو برانسون که در ترکیه آزاد شد ساعت 2:30 بعد از ظهر امروز (22 به وقت تهران) در کاخ سفید همراه من خواهد بود. دیدار و ملاقات او جالب توجه است. او کشیش بزرگی است که چنین تجربه دشواری را سپری کرده است. من از رئیس جمهور اردوغان بابت کمکش در این خصوص تشکر می کنم.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: هیچ توافقی با ترکیه در ازای آزادی و بازگشت کشیش اندرو برانسون در کار نیست. من برای گروگان ها توافق نمی کنم. اگر چه آمریکا بابت این اقدام بسیار متشکر است و شاید این اقدام به روابط خوب و عالی بین آمریکا و ترکیه منتهی شود.

واکنش ترامپ به آزادی کشیش آمریکایی/عکس

لازم به ذکر است که دادگاهی در ترکیه روز جمعه حکم آزادی این کشیش آمریکایی را صادر کرد و به بازداشت 24 ماهه اش از زندان پایان داد.

این کشیش به اتهام جاسوسی و کمک به تروریست ها به بیش از 3 سال زندان محکوم شده بود.

قاضی دادگاه ترکیه با استناد به مدت زمان سپری شده در زندان، به برانسون اجازه داد به کشور خود بازگردد.

دوره طولانی مدت حبس این کشیش، تنش بین آمریکا و ترکیه را تشدید کرد. ترامپ و معاون وی در مورد این مساله چندین بار با رئیس جمهوری ترکیه گفت و گو کردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    27 14
    قبلا عرض کرده بودم که رجب مرد این میدان نیست. با یک تهدید و افزایش قیمت دلار جا زد و عقب نشست. اشکالی نداره. اما آدمی که در افتادن با آمریکا در توانش نیست، چرا باید کری بخونه و دلار آتش بزنه؟
    • بدون نام ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      11 3
      مدارا با دارنده هزاران بمب اتم و داراي بودجه نظامي هشتصد ميليار دلاري شرط عقل است
    • حمید A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      10 2
      اتفاقا رجب میتونست مبارزه کنه، ولی فکر کرد شاید مردمش نخوان یا نتونن، شاید دوست داشته باشن آروم زندگی کنن، همین
    • بدون نام ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      8 3
      اره والله گل گفتی، همیشه هارتوپورت میکنه آخرش جا میزنه
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      7 8
      یک نوشته رجب میتوانست اما شاید مردمش نمیتونستن. نه قربون، رجب نمیتونست. چون وقتی در کاخ سفید زندگی کنی و جت اختصاصی بهت هدیه کنن، یعنی مال این حرفها نیستی. ضمنا مردم بهش رای دادن و صف کشیدن برای فروش دلار و حمایتش کردن. اما آن مردم هم از جنس خوش هستن. تا یه خرده فشار به بند و بساطشان بیاد میگن تسلیم. هرزگی ها و شب نشینی ها در کافه های استانبول و آنکارا نمیذاره مقابل آمریکا بایستن. یکی نوشته از سیاست چیزی نمیدونی. به ایشان عرض میکنم بگو رجب از جنجال بر سر کشیش آمریکایی چه سیاستی را دنبال میکرد؟ او در مقابل یا فتح الله گولن را میخواسته و یا اف 35. به هیکدام هم نرسید و بهش نخواهند داد. شما که از سیاست میدانی بگو دنبال چی بود؟
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      6 3
      این آقا یه زمان برای روسیه هم کری خوند. هم سفیر کشی کرد و هم هواپیمای روسی را زد اما وقتی دید نتیجه نمیده خودش شد عمله روسیه. واقعا پوتین به او در حد یک عمله برای رسیدن به مطامع اش استفاده میکنه. میدونه که این آدم یک جاه طلبی هایی داره و چطور باید او را با جاه طلبی هایش اسیر کرد. شما اگه نگاه کنید، میبینید ترکیه ابتدا با گنده گویی های داوود اوغلو در حد یک کشور صاحب استراتژی مطرح میشه و بعد مدتی تبدیل میشه به یک قواد سیاسی. هر جا که هو و جنجالی به پا میشه، سر و کله ترکیه هم پیدا میشه. در زمان احمدی نژاد میخواست نقش واسطه را در پرونده هسته ای بازی کنه که تیرش به سنگ خورد. موقعی که اسراییل غزه را بمباران میکنه، دوباره این توی داووس عربده میکشه.
    • شمس تبریزی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      7 3
      و در اجلاس داووس خط و نشون میکشه. بعد که غزه محاصره میشه، دوباره یه کشتی میفرسته اونجا که با اون وضع نکبت بار باهاش برخورد میکنن. بعد وارد قضایای سوریه میشه و با عربستان و قطر ائتلاف میکنه. باز به نتیجه نمیرسه و چرخش میکنه طرف روسیه. سیر پیچ و تاب خوردنهای دولت اردوغان در این چند سال را که میبینم متوجه میشوم این آدم کلا منگه. دلش یک چیزهایی را میخواد و همت آن را هم ندارد که بهش برسه. آدم وقتی از همت و اراده و توانش خبر داره، بهتره که واقع بین باشه و جاه طلبی هایش را بذاره کنار. بالاخره خدا یک عده را برای رعیت بودن خلق کرده. ژن ارباب بودن به هر کسی داده نشده. این چیزیه که اردوغان و رای دهندگان به او باید بفهمند
  • مسعود IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    0 0
    شمس تبریزی چه حرصی داره از ترکیه ........... آب بخور داداش.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    من ازکارهای ترامپ خوشم میاد ازنظر اجرای وعده های انتخاباتیش وصداقت رفتاری وکاریش جراتش رودارید که حذف نکنید ؟؟والبته تحمل