مدیران آی‌تی خواستار عذرخواهی سناتور آمریکایی به دلیل توهین به نژاد ایرانی شدند

عده‌ای از مدیران ایرانی آی تی در آمریکا خواستار عذرخواهی رسمی سناتور« لیندسی گراهام» از مردم ایران شدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، سناتور گراهام در مصاحبه با Fox & Friends گفت: اگر آزمایش دی ان ای من نشان دهد که ایرانی هستم، آن‌وقت این موضوع وحشتناک خواهد بود! {لینک}

وی این جمله را در پاسخ به آزمایش دی ان ای الیزابت وارن و سرخ‌پوست بودنش گفت. )الیزابت وارن رقیب احتمالی انتخاباتی ترامپ در دور بعدی ریاست جمهوری خواهد بود.(

هرچند سخنگوی گراهام بعداً عنوان کرد که این سناتور مدافع حقوق مردم ایران است و شوخی وی صرفاً ربطی به مردم ندارد، اما مدیران ایرانی آی تی در سیلیکون ولی با انتشار سلسله توئیت‌هایی خواستار عذرخواهی وی از ایرانی‌ها شدند.

امید کردستانی رئیس هیئت‌مدیره توئیتر و متولد ایران در توئیتی از وی خواست از ملت ایران عذرخواهی کرده و به ارزش‌های ملت بزرگ ایران احترام بگذارد.{لینک}

 هادی پرتوی که همراه برادر دوقلویش علی، مؤسس Code.org است نیز خواستار عذرخواهی گراهام از مردم ایران شد.

کمپانی Code.org مجری طرح برنامه‌نویسی در مدارس آمریکا است و این دو برادر در کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک، اوبر و دراپ باکس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آن‌ها دو استارتاپ موفق خود به نام‌های iLike و MySpace را به مایکروسافت فروخته‌اند.

این دو برادر وقتی 11 ساله بودند به آمریکا مهاجرت کردند اما در تهران به دنیا آمده‌اند.

هادی پرتوی به سی ان ان گفت: در بچگی و در مدرسه هم‌کلاسی‌ها  درباره بمب و ایران جوک می‌گفتند و حتی حالا در فیس‌بوک به او می‌گویند به کشورت برگرد اما هرگز تصور این را نمی‌کرده که رهبران آمریکا چنین جملاتی را بر زبان برانند.

به گفته وی وقتی رهبران مدل رفتاری خود را این‌چنین کنند، دیگر از مردم عادی چه انتظاری می‌توان داشت.

«پژمان نوزاد» سرمایه‌گذار در سیلیکون ولی و در دراپ باکس و DoorDash نیز با انتشار سلسله توئیت‌هایی نوشت: فهرست ایرانی-آمریکایی‌های موفق بی پایان است.

پرتوی همچنین گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها نمی‌دانند مؤسس ebay یا Dropbox یا مدیر اوبر، دارا خسروشاهی ایرانی هستند.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ، فشار به مهاجران در بخش آی تی زیاد شده است و با تصویب قانون ضد مهاجرت ترامپ، عملا بسیاری از مهاجران و به خصوص کودکان‌شان در مرز مکزیک دچار مشکل شده‌اند.

مدیران آی‌تی خواستار عذرخواهی سناتور آمریکایی به دلیل توهین به نژاد ایرانی

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    57 7
    نشان دهنده بیسوادی لیندسی گراهام است. ما ایرانی ها را نمی شناسه و پوسته ظاهری ما را می بینه که البته این پوسته ظاهری را به میل خویش برنگزیدیم بلکه برای دفاع از خود بر تن کرده ایم.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    58 6
    به این سفید پوستان نژادپرست آمریکا که همگی هم جمهوری خواه هستن باید یادآوری بشه خودشون آواره های اروپایی بودن که اومدن با خون و خون ریزی زمین دیگران رو تصاحب کردن حالا هم ادعای برتری میکنن و به مهاجرین رنگین پوست که آمریکا پیشرفتشو بهشون مدیونه میگن برگردین کشور خودتون وقتی اروپایی ها مثل حیوان زندگی میکردن ایران و مصر محل ظهور نخستین تمدن ها بودن،وضعیت ایران هم بخاطر اون آقای کارتر با اون حقوق بشر کذاییش به این روز کشیده شد وگرنه ما الان در دنیای مدرن حرفی واسه گفتن داشتیم.
  • محمدرضا A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    78 37
    اگر نژاد درست حسابی بودیم 14 قرن زیر یوغ نمیرفتیم.
  • علی US ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    61 8
    چی بودیم چی شدیم که یانکی علیه ما حرف می زنه همونی که سالها پیش از حسودی کاری کرد که الان توش غرقیم
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    12 7
    وقتی به آمریکایی ها مثلا جرج دابلیو بوش می گفتید کابوی و گاوچران و الکلی پس به شما ی چیزی میگن ناراحت نشید. بی ادبی از که آموختی از بی ادبان
  • حامد DE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    14 0
    از ماست که بر ماست
  • بی نام DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    9 6
    همین مدیرای آی تی وقتی سایت های مختلف از جمله همین گوگل مارو تحریم میکنن کجان؟
  • بی نام DE ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    3 4
    اين اميد كردستاني و بقيه ايران واقعا اينقدر ما رو دوست داشتند ؟ خوب دليلي نداشت بروند امريكا اينجامي ماندند ومشكلات ايرانيها رو حل مي كردند اينها به حقوق كاركنان خودشون تو امريكا كامل عمل نمي كنند اينها فقط ثروت براشون مهمه و فريب مردم عادي برخلاف تصور خيلي ايرانيها سيليكون ولي محل برده داري نوين هست مثلا يكي از شركتهاي بازيسازي هفته اي صد ساعت از كاركنانش كار مي كشيد ولي تمام سود به جيب رييس شركت مي رفت كه خودش تاثيري در روند ساخت بازي نداشت
  • مجتبی اصفهانیان IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    3 1
    سلام دست اندرکاران آی تی نه تنها در آمریکا بلکه در سایر نقاط می دانند که طی 40 سال گذشته ایرانی ها تمامی کارهای خودر را در فناوری اطلاعات علی الخصوص در زمینه نرم افزار خودشان انحام دادند. ما سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی را خودمان فارسی کردیم فونت فارسی برای مانیتور و چاپگر درست کردیم، تقویم فارسی نوشتیم، برنامه ها را راست به چپ کردیم و صدها مورد دیگر. خوب آنها عصبانی اند و حسود، پس به آنهایی که از حسودی از دست ما عصبانی اند می گوئیم عصبانی باشید و از این عصبانی ات بمیرید. ایرانی ها مثل سایر مردم دنیا به دنبال رفاه و آرامش در سایه استقلال و آزادی هستند؛ خوب هر که با این مهم مشکلی داره بسم الله، ما همیشه آماده ایم.
    • بدون نام ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
      3 1
      ذره ای منطق و استدلال در نظر شما دیده نشد دوست عزیز ... به خصوص در بحث آی تی با وجود اینکه پیشرفت های زیادی داشتیم ولی با سیلیکون ولی قابل مقایسه نیست ، در حالی که اونا دارن روی تکنولوژی کوانتوم کار می کنن ما داریم چی کار می کنیم !!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    0 0
    کلا این لیندسی گراهام خیلی اوج میگیره دست خودش نیست.
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    1 1
    نژاد ایرانی نژاد آریایی است بهترین نژاد اصیل دنیا
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    2 0
    اگر روزی به اندازه ای قوی شویم که دیگر کسی جرات نکند به ما توهین کند، اونوقت عظمت خواهیم داشت. این تحقیر کردن ها دردی از ما دوا نمی کنه مگر اینکه به خود بیاییم
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    2 0
    کردستانی اگر تو ایران می ماند الان باید کلبری می کرد
    • امیر شریفی A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
      0 0
      چه ربطی داره،بیژن زنگنه هم کرده داره کولبری میکنه؟