سازمان برنامه و بودجه کشور، به نقل از محمدباقر نوبخت نوشت: به منظور کاهش آثار و تبعات مشکلات اقتصادی کشور، "بودجه مکمل" تدوین خواهیم کرد و هدف از این امر اجرای سیاست‌های فقرزدایی دولت است.

وی افزود: ما برای تدوین بسته حمایتی از اتکای به منابع عمومی کشور پرهیز خواهیم کرد و با توجه به این که در سال جاری، بر اساس پیش بینی خزانه‌داری کل کشور، در حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عدم تحقق درآمد خواهیم داشت، برای تأمین رفاه مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه اظهارات خود گفت: ضرورت دارد در مورد اتمام و مدیریت طرح‌های عمرانی، مکانیزم هدف را دنبال کنیم و تلاش‌مان را به سمتی معطوف کنیم که از تمام ظرفیت‌های قانونی کشور بهره ببریم تا حدود ۲۸۹ طرح عمرانی را در سال جاری با موفقیت به اتمام برسانیم.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه

نوبخت همچنین در این جلسه اعلام کرد تا سی‌ام مهر ماه ۱۳۹۷، تمام مطالبات گندم‌کاران با پرداخت ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسویه شد.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه کارشناسان امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارش‌های جداگانه، آخرین وضعیت و روند طرح‌های تملک دارایی های سرمایه‌ای و اعتبارات عمرانی را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور تشریح کردند.

بر اساس این گزارش، برای ۵۵۵ طرح عمرانی در سال آینده، اعتبار کامل در نظر گرفته شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخش خصوصی حضور و مشارکت پررنگ‌تری در انجام طرح‌های عمرانی خواهد داشت.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =