مهر نوشت: نخست وزیر استرالیا در تقلید از رئیس جمهوری آمریکا عنوان داشت که کانبرا در مورد برجام و همچنین انتقال سفارت در سرزمین های اشغالی، در سیاست های خود بازبینی می کند.

به گزارش فایننشیال تایمز، «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در پیروی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، عنوان داشت که در سیاست های کشورش در خصوص برجام و انتقال سفارت در اسرائیل بازبینی می کند.

 

اسکات موریسون

 

موریسون گفته هدف از این بازبینی این است که مشخص شود آیا سیاست‌های فعلی برای رسیدن به هدف مناسب هستند یا نه.

دفتر نخست‌وزیر استرالیا نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفته است «استرالیا قصد دارد بدون پیش‌داوری رویکرد خود در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مرور و بازبینی کند، تا مشخص شود آیا سیاست‌های فعلی ما برای رسیدن به مقصود مناسب هستند یا نه».

در ادامه بیانیه آمده است: هدف از این بازبینی این است که روشن شود آیا این برنامه (توافق اتمی با ایران) بهترین ابزار برای رفع نگرانی‌های بین‌المللی در مورد بلندپروازی‌های اتمی ایران است یا نه.

دولت استرالیا می‌گوید در ماه دسامبر (دو ماه دیگر) نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام می‌کند.

این اظهارات در حالی‌ است که «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا، دو هفته پیش در سخنرانی خود در مجمع همگانی سازمان ملل، بر حمایت دولتش از توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده بود.

پین گفته بود: استرالیا تا زمانی‌که ایران به تعهدات خود عمل کند، از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت می کند. پابرجا ماندن کنترل برنامه هسته‌ای ایران به سود منافع جمعی ما است».
دولت استرالیا در بیانیه روز سه‌شنبه خود گفته این کشور «متعهد به تعامل سازنده با ایران» است.


از دیگر مسائلی که در سخنان نخست‌وزیر استرالیا و در بیانیه منتشر شده توسط دولت آن کشور در روز سه‌شنبه مطرح شده، موضوع سفارتخانه آن در اسرائیل است. اسکات موریسون گفته کانبرا در حال سبک‌ و سنگین کردن گزینه انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس است.

دولت استرالیا روز سه‌شنبه گفته به موضوع تشکیل دو کشور متعهد است و تصمیم نهایی در این مورد به پیامدهای آن برای منافع ملی آن کشور بستگی دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    4 7
    اخه تو چیکاره هستی گوسفند چرون
    • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      6 3
      متاسفانه اینا همه کار می تونن بکنن کاش می شد با ادبایی مثل شما هم ادب می کرد
    • بدون نام ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      6 3
      ششمين كشور پهناور دنياست