یکشنبه 29 مهر 1397
دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:37:19 چاپ

علی مطهری: در آغوش کشیدن بازیکنان تیم کرواسی توسط رئیس‌جمهورشان مادرانه بود

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: علی‌ مطهری صبح امروز (دوشنبه، ‌25 تیر) در برنامه رادیویی پارک شهردرباره اظهار نظر اخیرش پیرامون بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی فرانسه که برای این کشور نیستند توضیح داد.

وی گفت: تیم ملی فرانسه، برای فرانسه نیست، معتقدم این مشکل باید حل شود که افرادی از ملیت‌های دیگر در تیم ملی یک کشور شرکت می‌کنند، این کار عدالت را بر هم می‌زند.

وی افزود: در تیم ملی قطر افرادی را از برزیل و آرژانتین آوردند تا در تیم ملی این کشور بازی کنند، خوب، این کار عدالتی را به‌همراه ندارد.

نایب‌رئیس مجلس با اشاره به اینکه فرانسه یک کشور پُرمهاجر است، گفت: کشوری که مهاجر زیاد دارد، باید برای حضور بازیکنانش در تیم ملی یک قاعده و قانونی را وضع کند، به‌طور مثال بگوید تا نسل قبل او در فرانسه زندگی کرده باشند، نه اینکه به‌صِرف تابعیت گرفتن از یک کشور در تیم ملی آن کشور بازی کنند، متولد شدن در یک کشور هم نمی‌تواند باعث شود تا یک بازیکن برای آن کشور بازی کند.

کیتاروویچ

مطهری ادامه داد: فیفا باید قانون سفت و سختی ایجاد کند تا یک تیم نتواند چندملیتی باشد، رقابت بین ملت‌هاست، نه یک ملت با یک تیم چندملیتی.

وی با اشاره به امثال سامان قدوس که از پدر و یا مادری با ملیتی دیگر هستند نیز گفت: این افراد چه در تیم ملی ما باشند، چه در تیم ملی کشورهای دیگر، نباید اجازه داده شود تا در تیم ملی بازی کنند، در تیم‌های دیگر کشور مورد نظرشان و نه در تیم ملی بازی کنند.

نایب‌رئیس مجلس با توجه به بازی دو برادر دوقلو از کشور غنا که یکی در تیم ملی آلمان و دیگری در تیم ملی کشورش بازی می‌کند، اظهار داشت: معنا ندارد دو برادر از یک خانواده یکی در تیم ملی کشورش و دیگری در تیم ملی کشوری دیگر بازی کند؛ اگر مثلاً یک ایرانی که تابعیت آمریکا را گرفته باشد که آمریکایی نمی‌شود، باز هم ایرانی است.

مطهری افزود: فیفا باید قوانین و ضوابط  محکمی بچیند تا بازی‌های جهانی عادلانه و درست برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کرواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان، گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.

نایب‌رئیس مجلس که  طرفدار تیم ملی برزیل است در انتهای اظهاراتش اضافه کرد: برزیل تیم محبوب من است، این تیم، بزرگان زیادی را به خود دیده و بازی‌های خوب و زیبایی را به‌نمایش می‌گذاشته است، آخرین بازی او در جام‌جهانی نیز بسیار زیبا بود و حیف شد که حذف شد.

1717

کلید واژه‌ها : جام جهانی 2018 - کرواسی - علی مطهری -
40 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:55:16
    پاسخ
    145 2

    بله فقط احمدى نژاد نبايدمادر چاوز رابغل ميكرد

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 09:39:19
      25 4

      دراین مورد در حق احمدی ظلم شد

  • آرش
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:56:34
    پاسخ
    146 6

    آقاي مطهري قضيه فقط برد و باخت نيست فرانسوي ها با اين كار اقوام ديگر را كه در فرانسه زندگي ميكنند به اين اميدوار ميكنند كه اگر زحمت بكشند آنها هم ميتوانند به جايي برسند در آن كشور.

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 00:06:40
      42 1

      به علاوه، فرانسوی ها کودکان زیادی رو از آفریقا به فرزندی قبول میکنند. و این نتیجه کار خوب سرپرستی از این کودکان است‌

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 17:59:07
    پاسخ
    134 7

    با تمام ارادت به ایشان باید بگویم متاسفانه این اظهارات مصداق بارز نژاد پرستی میباشد و نیاز هست ایشان در این تغییرات اساسی در نگاهشان در این خصوص داشته باشند .

    • بی نام
      سه شنبه 26 تیر 1397 - 12:46:48
      17 0

      اقای مطهری برای استیضاح وزیر اقتصاد و وزیر نیرو برنامه تان چیست مردم الان توقعشان اینست برای برخورد با مفسدان اقتصادی چه می کنید؟

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:04:53
    پاسخ
    82 3

    جناب اقای دکتر مطهری، علی اقای عزیز، خواهش می‌کنم یکی دو روز دیگر، وقتی ناراحتی و دلخوری‌تان بابت باخت تیم محبوب‌تان التیام یافت، دوباره متن این مصاحبه را مرور کنید و اگر به این نتیجه رسیدید که اظهار نظرتان چندان در چهارچوب انصاف و حق آزادی انسان‌ها در قبول و رد ملیت منتخب‌شان نبوده است، با سربلندی و در نهایت ازادگی که ما از شما بخاطر داریم، از محضر خوانندگان عذرخواهی کنید. همین.

    • بی نام
      دوشنبه 25 تیر 1397 - 22:29:30
      111 4

      یک افریقایی در فرانسه شهروند میشود ومیتواند تا تیم ملی اون کشور بالا برود و استعدادهایش را شکوفا کند واگر در کشور خود بود شاید باید تا اخر عمر برای زنده ماندن میجنگید. مثل نخبه هایی که در کشور خود هیچ نمیشوند ولی پس از مهاجرت تا مناصب بالا رشد میکنند. این سیستم درست یک کشور مثل فرانسه است و افتخارش برای او.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:19:42
    پاسخ
    96 2

    علی آقای گل و دوست داشتنی و شجاع و پاک و با اخلاق...تو رو اون کسی که قبول داری و میپرستی رضایت بده..بابا قرن بیست ویکمه......دنیا عوض شده..جور دیگه باید دید

  • مازيار
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:30:23
    پاسخ
    67 1

    بيخيال اونا مهاجرت كردن و اون كشور بخاطر نيروي كار، استعداد يا هرچي كه هست، اونا رو شهروند خودش كرده به خاطر پول هم بوده باشه، اونا براي اون كشور هستن. اين بحثا قديمي شده، بجاش از فوتبال لذت ببريم. راجع به عدالت هم صحبت كردين؟ عدالت؟

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:30:35
    پاسخ
    61 2

    ممنون از تشخیص و توضیح واقعا ضروری تون که بموقع جلوی به گناه افتادگی همه ما رو گرفتین

  • reza
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:39:55
    پاسخ
    30 1

    تو این عکس دلم برای مکرون سوخت

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:46:17
    پاسخ
    91 2

    همین که قانونگذاری کشور خودمون را دارید به نحو احسن مدیریت می کنید کافیست .لطفا مدیریت فیفا و ندیریت جهانی را فراموش کنید

  • تاریخ
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:54:03
    پاسخ
    61 6

    من هم درک کردم که ایشان بازیکنان را مادرانه در آغوش گرفت. این فهم و شعور اخلاقی و اجتماعی خانم رییس جمهور را می رساند،

  • اسماعیل
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 18:54:41
    پاسخ
    53 4

    اونوقت در آغوش کشیدن احمدی نژاد توسط مادر چاوز دلبرانه بود؟؟؟؟؟؟ خوب همین بود دیگه مطهری جان انصاف تمام دیانته برادر

  • علیرضا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:03:11
    پاسخ
    64 2

    مشکلات کشور و حل کردن حالا میخوان مشکلات تیم ملی فرانسه رو حل کنن...خدایا کجا داریم میریم

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:12:31
    پاسخ
    54 2

    باید دنیا رو بدن شما اداره کنین.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:15:06
    پاسخ
    47 1

    چشم به فیفا بگین زود قوانینش رو اصلاح کنه

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:20:05
    پاسخ
    70 3

    وظیفه مجلس نگرانی در رابطه به آغوش کشیدن تیم ملی کشورهای دنیاست؟ عجب

  • شهلا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:21:52
    پاسخ
    49 1

    واقعا با وجود این مشکلات بیان چنین مطالبی بی معنی است. اساسا به ما چه مربوط است که در رابطه با نوع تبریک گفتن دیگران حرف بزنیم.

  • بزرگی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:25:31
    پاسخ
    62 3

    قوانین ایران را به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن وضع کردید و مردم از فرط خوشبختی و شادی و عدالت و عدم فساد دارند از خوشی می‌میرند، حالا می‌خوای برای دنیا و فوتبال قانون وضع کنی؟

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:42:29
    پاسخ
    23 1

    ساسنسورچی نشان نده

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 19:53:46
    پاسخ
    45 3

    انسانی بود. باید در آن فرهنگ بزرگ شده باشی تا بدانی چگونه بود.

  • محمدرضا
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:02:19
    پاسخ
    33 1

    خوب شد شما برایمان شفاف ساختید.

  • احمد
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:08:12
    پاسخ
    12 31

    اونوقت در آغوش گرفتن بازیکن های فرانسه چی بود اونم مادرانه بود؟

  • هرکی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:14:42
    پاسخ
    49 3

    چکار داری . حالا مادرانه بوده یا پدرانه

  • میثم
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:22:10
    پاسخ
    51 3

    این اقای نماینده ی مجلس ظاهرا یا اطلاع نداره یا فراموش کرده که فوتبالیستهای دو تابعیتی خودشون حق انتخاب دارند که برای کدام کشور بازی کنند و افتخار افرینی کنند. همونطور که موقع مهاجرت حق انتخاب داشتند که به کدام کشور بروند. ایشون میخوان اجباری که تو ایران وجود داره رو به همه ی کشورها تعمیم بدهند که حتما بعیده. دلیل نداره اون غنایی که از امکانات المان استفاده کرده و رشد و پرورش اصلیش تو کشور المان بوده اخرش بیاد برای کشوری بازی کنه که هیچ نقشی تو پرورش استعدادش نداشته.

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:25:43
    پاسخ
    37 1

    فرمایش متین...ابلاغ میکنم به فیفا

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:33:44
    پاسخ
    58 0

    اینقدرمسولان ما درکاردیگران فضولی کردند از مشکلات مردم غافل ماندند کار به اینجا کشید دست بردارید

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:36:47
    پاسخ
    29 3

    مثل حس در آغوش کشیدن مادرانه توسط مادر چاوز

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:43:55
    پاسخ
    46 2

    بهتره وضع مملکت رو درست کنید نه وضع قوانین فیفا

  • علی
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:48:54
    پاسخ
    53 3

    واقعا لازمه یک نفر در هر رابطه ای اظهار نظر کنه؟ مگه مجبوریم چون نایب رییس مجلسیم برای هر چیزی نظر بدیم؟ به خدا شما درباره مسایل اساسی مملکت فکر کنید همه خوشحالترند

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 20:56:25
    پاسخ
    49 3

    کرواسی تو قلب اروپاست برای اونجا هم قاعده وضع می کنید ؟

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 21:01:28
    پاسخ
    40 1

    خوشم میاد برای همه چیز یه راه دررو دارید...

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 21:02:34
    پاسخ
    43 2

    شانس آوردیم که توی فیفا سمت ندارد. اگر کمی با تحولات جهانی آشنا بودیم کار به اینجا نمی کشید.

  • xadeq
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 21:20:26
    پاسخ
    56 4

    نمیشه شما در مورد هرچیزی نظر ندی؟

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 21:27:41
    پاسخ
    33 2

    من آخرش نفهمیدم که فوتبال مگه اون ورزشی نیست که با راکت به توپ ضربه میزنند؟

  • ali
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 22:05:56
    پاسخ
    46 1

    بی مادری خیلی سخته .مادر حتی قلابی اش هم خوبه .

  • بی نام
    دوشنبه 25 تیر 1397 - 22:40:33
    پاسخ
    58 1

    بابا بی خیال از فرار متهم چند میلیاردی ثامن الحجج چه خبر؟

  • بی نام
    سه شنبه 26 تیر 1397 - 09:05:26
    پاسخ
    8 2

    نظرش درباره کشوری مثل قطر که با پول تابعیت بازیکن ها رو میخره درسته. ولی درباره کشوری مثل فرانسه که مهاجر زیاد داره اشتباهه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین