۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

الهه احمدی، پرچمدار کاروان ایران برای انجام وظیفه خود در مراسم افتتاحیه بازی‎های آسیایی 2018 کاری دشوار پیش رو دارد، مسیری که امیدواریم مانع افتخار آفرینی وی نشود.

حامد عبدالملکی: مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازی‎های آسیایی 2018 - جاکاراتا 27 مردادماه در ورزشگاه گلورا بونگ شهر جاکاراتا آغاز می‎شود و با اعلام رسمی کمیته ملی المپیک ایران، الهه احمدی ورزشکار تیراندازی، پرچمدار کاروان کشورمان در مراسم رژه خواهد بود.

بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده ملی پوشان تیراندازی کشورمان 23 مرداد ماه تهران را به مقصد پالمبانگ ترک خواهند کرد و احمدی مجبور خواهد بود برای حضور در مراسم افتتاحیه از پالمبانگ به شهر جاکارتا سفر کند.
این در حالی است که 28 مردادماه، یعنی دقیقا صبح فردای روز مراسم رژه و از ساعت 9 ، مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی در رشته تفنگ بادی 10 متر در شهر پالمپانگ آغاز خواهد شد. رشته‎ای که الهه احمدی به عنوان یکی از نمایندگان تفنگ 10 متر کشورمان باید با حریفانش رقابت کند. بر اساس اعلام سایت رسمی بازی‎ها، رقابت‎های قلق‌گیری تفنگ 10 متر زنان از ساعت 17:30 به وقت محلی آغاز می‎شود. احمدی باید پس از مرحله قلق‎گیری رقابتی نخواهد داشت و فردای آن روز یعنی 29 مردادماه از ساعت 10:30 صبح رقابتش پیگیری خواهد شد.
سابقه نشان داده است که همواره مراسم افتتاحیه و رژه تا ساعات پایانی شب و بعضا تا ساعات آغازین روز بعدی ادامه خواهد داشت و احمدی، پرچمدار کشورمان مجبور است تا انتهای این مراسم صبر کند. به طبع وی باید پس از اتمام این مراسم به فرودگاه رفته و با هواپیما از جاکاراتا به پالمپانگ سفر کند. سفری که بیش از یک ساعت به طول خواهد کشید. قطعا مدت زمان معطلی در فردوگاه و جابه‎جایی برای رسیدن به محل اقامت هم زمان زیادی را طلب می‎کند.
این تمام ماجرای پرچمدار ایران نیست و او با مشکلی بزرگ‎تر در مسیر بازگشت روبه‎روخواهد شد. آخرین پرواز روزانه جاکاراتا به پالمبانگ ساعت 21:30 خواهد بود. ساعت آغاز مراسم افتتاحیه 19 به وقت محلی و این دقیقا زمانی است که احمدی در مراسم حضور دارد و عملا با نمی‎تواند بعد از مراسم به شهر محل مسابقه برگردد و باید تا روز بعد صبر کند.
بی شک پرچمداری کاروان ایران، یکی از بزرگترین‎ اتفاقاتی است که برای یک ورزشکار رخ می‎دهد اما پرچمداری الهه احمدی شاید برایش به قیمت از دست دادن مدال بازی‎های آسیایی تمام شد؛ چرا که وی عملا فرصت استراحت کردن روز قبل از مسابقه و پیگیری دو روز تمرینی مهم را از دست خواهد بود.
در همین راستا بدرالملوک کهرنگی، نائب رئیس امور زنان فدراسیون تیراندازی به خبرنگار خبرآنلاین، گفت: پیش از اینکه احمدی به عنوان پرچمدار کاروان ایران انتخاب شود، محمدیان معاون وزیر و مسئولان کمیته ملی المپیک موارد مرتبط با احمدی در خصوص این موضوع را از فدراسیون جویا شدند و تمامی این مسائل را با آنها در میان گذاشتیم و مسئولان شرایط را مد نظر قرار دادند.
وی ادامه داد: همچنین گوران ماکسیموویچ سرمربی کارکشته تیم ملی تفنگ ایران هم در جریان این امور قرار گرفت و ضمن موافقت با بحث پرچمداری احمدی اعلام کرد که مشکلی در این راستا وجود ندارد و فقط او باید عصر یک روز مانده به آغاز مسابقه در تمرین تیم حضور داشته باشد. با تمهیدات صورت گرفته این موضوع محقق خواهد شد و احمدی دقیقا در زمان مورد نظر مربی در محل اردو حضور پیدا خواهد کرد.
کهرنگی یادآور شد: سرمربی تیم ملی سابقه 8 المپیک را دارد و اتفاقا دختر او در المپیک 2016 ریو با چنین شرایط مشابهی روبه‎رو شد. این ورزشکار پس از مراسم رژه در مسابقات تیراندازی شرکت کرد و به مدال نقره دست یافت. به اعتقاد این مربی نه تنها مشکلی در راستای پرچمداری احمدی وجود ندارد بلکه این یک افتخار برای تیراندازی ایران است.
به گزارش خبرآنلاین، با تمام این تفاسیر گرچه به نظر می‎رسد پیش از انتخاب پرچمدار کاروان ایران، تمامی شرایط مد نظر قرار گرفته است اما بهتر بود مسئولان امر با دیدی حرفه‎ای تر به این موضوع نگاه می‎کرد تا برای یکی از شانس‎های مدال کاروان کشورمان چنین شرایط دشواری پیش نیاید.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =