زمان دادن به آمریکا از اشتباهات دولتمردان بود/ ریشه‌کن شدن فقر نیازمند اقدام جهادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمان دادن به آمریکا و فرصت سوزی دولتمردان از اشتباهات بزرگی است که موجب می‌شود دشمن به اهداف شوم خود نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در کنگره ملی شهیده رقیه رضایی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: این شهیده بزرگوار با وجود استعداد فوق العاده در تحصیل علم به حوزه علمیه رفت تا به همه ملت خدمت کند.

وی با اشاره به خدمتگذاری شهیده رضایی در کردستان، افزود: این بانوی بزرگوار معتقد بود اگر جوانان ما بصیر و آگاه باشند هم خود و هم جامعه را نجات خواهند داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: اسلام برای اولین بار در قزوین وارد دنیای سیاست شد و امنیت، اقتصاد و تمدن را به نقاط دیگر کشور صادر کرد.

این مسوول در ادامه گفت: انقلاب اسلامی بار دیگر اسلام واقعی را به جهان سیاست معرفی کرد؛ بزرگترین فتح الفتوح انقلاب اسلامی، هویت مندی و شناسنامه دار شدن ایران در دنیا بود.

رضایی با تاکید بر اینکه زنان و مردان آزاده در تمام نقاط ایران برای رسیدن به آرمان‌های خود از پا نخواهند ایستاد، خاطرنشان کرد: این هویت مندی و اقتدار نتیجه مبارزه با استبداد و استکبارجهانی بود.

وی افزود: دشمن نتوانست ما را تحمل کند و دست به تحریم‌های اقتصادی زد لذا وظیفه امروز ما تحریم شکنی و بی اثر کردن تهاجم فرهنگی دشمن است و این یک جهاد عظیم محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هویت خود را در نتیجه مبارزه و جهادت به دست آوردیم ادامه داد: مبارزه با استبداد و شکست عراق یک فتح بود اما فتح‌الفتوح واقعی تربیت باکری‌ها، رقیه‌ها و باقری‌ها و بهشتی‌ها است.

این مسوول تصریح کرد: ملتی که آزاد نباشد و استقلال نداشته باشد هویتی ندارد و در جغرافیای جهان پیدا نخواهد بود، جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه و دنیا شناخته شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیش از انقلاب ما را زیر سایه اسرائیل و آمریکا تعریف می‌کردند و ایرانیت معنا نداشت، تصریح کرد: شاه اگر آن زمان ارتش و تسلیحات داشت اما در منطقه و جامعه بین المللی نوکری مستبدان را می‌کرد.

این مسوول با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است، تاکید کرد: امروز در زمینه ریشه کن کردن فقر و بیکاری باید قدم در یک راه جهادی نهاد، اگر دیروز سلاح ما توپ و تانک بود اکنون مبارزه ما باید تحریم‌شکنی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اگر بخواهند پول ما را با پول امارات متحده عربی مقایسه کنند یک ذلت بزرگی است، افزود: اگر در زمینه اقتصاد هم مانند امنیت و نیروی دفاعی پیشرفت کنیم باید کالاهای ما نه تنها بازارهای داخلی بلکه بازار خارجی را هم اشغال کند.

رضایی بیان کرد: امروز شاهد محاصره بازار اقتصادی توسط کالاهای خارجی و بیکاری در کشور هستیم که با روحیه انقلابی و جهادی نیروی‌های انقلابی ما منافات دارد.

وی با بیان اینکه همه خانه‌های ما باید تبدیل به یک کسب و کار مولد شود، گفت: دولتمردان باید در عرصه‌های اقتصادی به جوانان میدان دهند تا همان طور که در موصل و حلب افتخار آفرینی می‌کنند در این زمینه همه شاهد پیشرفت و موفقیت باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انقلابی هیچگاه مخالف ارتباط با دنیا نیست اما باید دید در این ارتباط چه چیزی به دست آورده‌ایم.

این مسوول افزود: آیا مذاکره را برای تسلیم شدن و گدایی می‌خواهیم یا برای تعامل و حفظ هویت ملی در صدد ارتباط با دنیا هستیم؟

رضایی با اشاره به اینکه دشمن امروز در صدد متوقف کردن ایران است، تشریح کرد: زمان دادن به آمریکا و فرصت سوزی دولتمردان از اشتباهات بزرگی سیاسی است که موجب می‌شود دشمن به هدف خود نزدیک‌تر شود.

وی با بیان اینکه ایران از ملت‌ها در برابر ظلم دفاع می‌کند افزود: اینکه ایران به سوریه پول می‌دهد دروغی بیش نیست چراکه دل‌ها و روح ملت‌ها با ماست.

این مسوول تصریح کرد: ایران امروز در تامین امنیت منطقه نقش بسیار مهمی دارد اما متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم لذا جوانان و اساتید ما باید به دنبال راهکاری باشند تا در این زمینه‌ها هم مانند بنیه نظامی و دفاعی به جهشی چشمگیر دست یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز کرد: فضای مسموم و تهاجمی که دشمن برای جوانان ایجاد کرده است در طول تاریخ بی سابقه بوده لذا باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کرد.

این مسوول بیان کرد: امروز ده‌ها شبکه‌ ماهواره‌ای و سایت به صورت هدفمند فرهنگ ما را بمباران می‌کند لذا باید به مبارزه ادامه دهیم وگرنه هویت خود را از دست خواهیم داد.

رضایی افزود: بلاتر از خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمن، حفط هویت ملی است زیرا اگر هویت داشته باشیم نیز وحدت، اراده، عزت ملی و پیشرفت خواهیم داشت.

وی ابراز کرد: جوانان باید توجه داشته باشند که امروز در یک نقطه بسیار مهم و حساسی ایستاده‌ایم و تمام فشارها برای این است که ما را متوقف کنند، اگر امروز به جایگاه بزرگی در عرصه اقتصاد دست پیدا نکنیم هم به دست‌آوردهای شهدا آسیب خواهیم زد و هم آینده مبهمی خواهیم داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =