۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
صنعت گردشگری کرمان رکورد زد

ایسنا نوشت: نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری استان کرمان از حضور غیرمجازها به ویژه تورها و اقامتگاه های فاقد مجوز رنج می برد.

مسعود دهقانی با بیان اینکه از ابتدای امسال صنعت گردشگری استان کرمان با رکود کم سابقه‌ای مواجه شده است، اظهارکرد: این مسئله باعث تعدیل نیروی انسانی در بیشتر مراکز گردشگری این استان شده است.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر 70 درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در آستانه تعطیلی قرار دارند، افزود: مابقی دفاتر نیز به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می‌دهند.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان را کمتر از 20 درصد عنوان کرد و گفت: این در شرایطی است که در مرداد و شهریور ماه سال گذشته، ضریب اشغال هتل‌های چهار و پنج ستاره استان بالای 90 درصد بوده است.

دهقانی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری استان کرمان در سال جاری شاهد افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدها بوده‌اند، افزود: در صورت ادامه وضع موجود، شاهد خروج فعالان صنعت گردشگری و تعطیلی بسیاری از این مراکز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری استان کرمان بسیار آسیب پذیر است، تصریح کرد: کمبود زیرساخت‌های مناسب از قبیل نبود پروازهای خارجی و گران بودن سفر به کرمان و همچنین فاصله بسیار زیاد این استان با استان‌های مرکزی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد کرده است.

گردگشری

دهقانی خواهان کمک همه دستگاه‌ها و نهادها به تأسیسات گردشگری استان کرمان برای برون رفت از وضعیت موجود شد و تأکید کرد: انتظار می‌رود حداقل برای مدت دو سال مراکز گردشگری کرمان از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه صنعت گردشگری نقش موثری در توسعه پایداردارد و می تواند در صدر برنامه های اشتغالزایی استان قرار بگیرد، یادآورشد: دولت باید با اعطای کمک های مالی تشویقی، شرایط را برای پایداری و ماندگاری این قبیل مراکز فراهم آورد.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر اینکه آنچه فعالان صنعت گردشگری را در این عرصه نگه داشته، عشق و علاقه است، خاطرنشان کرد: گردشگری استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی از قبیل وجود هفت اثر ثبت جهانی،700 اثر ثبت ملی و 7هزار اثر تاریخی شناخته شده دارد و باید زمینه برای معرفی و شناسناندن این ظرفیت‌ها از طرق مختلف فراهم آید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =