لزوم توجه گروه های آسیب پذیر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا

ایسنا نوشت: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: گروه های آسیب پذیر در برابر بیماری آنفلوانزا لازم است قبل از شروع فصل سرما نسبت به تهیه و تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

دکتر سید وحید احمدی طباطبایی درباره شیوع بیماری های واگیر و تنفسی در فصول سرد سال گفت: ویروس ها شایع ترین عوامل ایجاد بیماری های مسری در بین مردم هستند که معمولا در تمام فصول هم در جامعه وجود دارند و موجب ایجاد بیماری می شوند.

احمدی طباطبایی با بیان اینکه ویروس ها از طریق هوا، دست های آلوده، آب و مواد غذایی آلوده می توانند به افراد سالم منتقل شوند گفت: با سرد شدن هوا، به علت مسدود شدن پنجره ها تهویه مکان های بسته کم شده و میزان ویروس های پخش شده در محیط توسط افراد بیمار، افزایش می یابد و به راحتی به دیگران منتقل می شود و به همین دلیل بیماری های ویروسی تنفسی مانند انواع سرماخوردگی ها، آنفلوانزا، آبله مرغان و غیره در این فصل ها بیشتر اتفاق می افتد.

واکسن آنفلوانزا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تجمعات انسانی می تواند میزان ابتلا به اینگونه بیماری ها را به علت تماس نزدیک با افراد بیمار و دارای علامت، تشدید کند خاطرنشان کرد: از آنجا که برای بسیاری از بیماری های ویروسی داروی خاصی وجود ندارد و درمان ها صرفا در راستای کم کردن علائم و عوارض بیماری است، بهترین راه کنترل این بیماری ها رعایت چند نکته کوتاه بهداشتی است.

وی با اشاره به نکات بهداشتی به مردم توصیه کرد: باید شهروندان نظافت دست ها را رعایت کرده و قبل از هرگونه خوردن و آشامیدن دست ها را به دقت با آب و صابون بشویند ضمن آنکه از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علائم تنفسی، عطسه و سرفه پرهیز کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =