ایرنا نوشت: مدیرکل امور عشایر استان کرمان با اشاره به اینکه کاهش بارندگی ها، کم آب شدن چشمه ها و قناتها زندگی عشایری را در استان کرمان با مشکلاتی از قبیل کم آبی روبرو کرده گفت: روزانه 600 مترمکعب آب شرب بین سه هزار و 654 خانوار عشایری در مناطق شمالی این استان توزیع می شود.

مهدی ابراهیمی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سالجاری 2 هزار مترمکعب آب شرب و سالم با تانکرها در بین عشایر شمال استان توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی سیار به عشایر شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان پیش بینی شده ، گفت: تاکنون سه میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.



مدیرکل امور عشایر استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان دومین استان عشایری در سطح کشور است ،جمعیت عشایر این استان را 110 هزار نفر عنوان کرد.

به گفته ابراهیمی عشایر استان کرمان 9.2 درصد جمعیت عشایر کشور و چهار درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است و دارای 28 ایل و 42 طایفه است که در 56 درصد استان قلمرو فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه عشایر استان کرمان دارای سه میلیون رأس دام سبک و سنگین است گفت: عشایر شمال این استان سالانه 9 هزار تن گوشت، 700 تن پشم ، 600 تن کرک و 21 هزار تن مواد لبنی را تولید می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =