۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

ایسنا نوشت: کارگاه تدوین برنامه جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان با حضور کارشناسان، متخصصان و مدیرانی از سازمان محیط زیست استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و سازمان محیط زیست کشور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

دکتر"رضا کامیاب مقدس" رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان در این کارگاه اظهار کرد: تالاب جازموریان از بحث های بسیار مهم زیست محیطی کشور و منطقه است که تا چند دهه قبل از پوشش گیاهی بسیار خوبی برخوردار بود و اکنون خشک شده است.

وی با بیان اینکه این تالاب کانون تولید ریزگرد در بخش بزرگی از کشور شده و وظیفه دستگاه های ذیربط است که برای خروج از این وضعیت نامناسب چاره جویی کنند تصریح کرد: نشست امروز دومین کارگاه در زمینه تدوین برنامه جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان است.

"مجید سعیدی" سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز امروز 25 شهریورماه در این جلسه اظهار کرد: تالاب جازموریان در سال های گذشته بخش تاثیرگذاری در اکوسیستم منطقه داشت که با اقدامات غیرکارشناسی، اجرای طرح هایی و قهر طبیعت وضعیت تالاب به وضعیت کنونی رسیده است.

وی افزود: برای احیاء تالاب جازموریان راهی جز این نیست که عزم ملی در کنار بحث های کارشناسی و اقدامات تخصصی قرار بگیرد و همه با هم تلاش کنیم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: باید اقدامات و راهکارهای علمی و عملی لازم برای احیاء تالاب اتخاذ شود و مدیریت استان از اقدامات پشتیبانی می کند و ما در اداره کل بحران در پیشگیری و مقابله با تمام توان در کنار شما هستیم تا بتوانیم راهکار عملی ارائه دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =