۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
۲۳ واحد تولیدی کرمان در شرف تعطیلی

ایسنا نوشت:رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان گفت: تولید روز به روز کوچکتر شده و از پا در می‌آید، اگر کمک نشود مطمئنا طی دو تا سه ماه آینده 23 واحد تولیدی استان تعطیل می‌شوند.

جبالبارزی امروز 26 شهریورماه در جلسه مشترک هیات رییسه اتاق بازرگانی، شورای عالی بانک‌ها با مجمع نمایندگان استان گفت: ما مورد تحریم غیرمنطقی بعد از برجام هستیم، اما چرا تحریم داخلی باید داشته باشیم؟

وی از نقض کردن برخی از بخشنامه‌ها گلایه کرد و افزود: بعضا بخشنا‌مه‌ها یکدیگر را نقض می‌کنند، بایستی اتاق فکری مرکب از بخش خصوصی، دولت و اقتصادانان تشکیل شود که تصمیم‌گیری‌ها در این اتاق مورد ارزیابی و بررسی و در نهایت عملیاتی شود.

جبالبارزی به تبیین وضعیت فعلی بنگاه‌های اقتصادی پرداخت و از افت شدید کاری آنها سخن به میان آورد و عنوان کرد: یک سوم واحدهای ما با ظرفیت 75 درصد خودشان در حال کار هستند.

واحدهای تولیدی
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت ارز لحظه‌ای شده و یک بنگاه اقتصادی خصوصی برای یک ساعت نمی‌تواند قیمت بدهد.

جبالبارزی به قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: در کمک به تولید یک ریال هم صورت نگرفته است، 90 درصد بنگاه‌های کشور کوچک و متوسط هستند، اما هیچ بند و مصوبه‌ای برای آنها نبوده است.

وی از کوچکتر شدن روز به روز تولید خبر داد و تصریح کرد: تولید روز به روز کوچکتر شده و از پا در می‌آید، اگر کمک نشود مطمئنا طی دو تا سه ماه آینده 23 واحد تولیدی استان تعطیل می‌شوند.

"سیدمهدی طبیب زاده" رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: امروز شرایط خاصی در کشور است اما بانک‌ها رعایت نمی‌کنند و پشتکار دریافت بدهی‌های خود را دارند.

وی از پیچیدگی تهاتر گلایه کرد و افزود: کشاورزان برای گذراندن امورات باغات خود پول ندارند و باید تمهیداتی برای حفظ باغات آنها اتخاذ شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =