ایسنا نوشت: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت در رابطه با این موضوع که آیا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل حال دکتر «محمدجواد فدایی» سرپرست فعلی استانداری و یکی از گزینه‌های استانداری کرمان می‌شود یا خیر؟ عنوان کرد: «محمدجواد فدایی» سرپرست فعلی استانداری کرمان جزء بازنشستگان نیست.

شهباز حسن‌پور در خصوص تصویب نهایی قانون عدم به‌کارگیری بازنشستگان و ابلاغ آن از سوی مجلس شورای اسلامی به ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر تعداد بازنشستگانی که پست‌های مهم و کلیدی کشور را در دست دارند، زیاد هستند.

وی با بیان این مطلب که در گذشته در استان کرمان اگر بازنشسته‌ای در بخش دولتی می‌خواست به کار گرفته شود، بایستی مصوبه هیات وزیران را می‌گرفت، تصریح کرد: در بخش دولتی استان کرمان تعداد مدیرانی که بازنشسته باشند، نداریم اما این قانونی که امروز به تصویب نهایی رسید، شامل همه شرکت‌هایی است که طبق قانون اساسی 20 درصد سهام آنها سهام عدالت نیز بوده، می‌شود، بنابراین تعداد بازنشستگانی که در استان کرمان هم مشغول به کار بوده، زیاد هستند.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان و رئیس فراکسیون اصناف

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در این قانون هیچ استثنایی برای هیچ کسی وجود ندارد و بازنشستگان باید محل کار خود را حداکثر ظرف مدت 60 روز ترک کنند، ادامه داد: در استان‌ها تعداد بازنشستگان، مشغول به کار زیاد نمی‌باشند اما این قانون بیشتر شامل حال پایتخت می‌شود زیرا اکثر شرکت‌های در تهران هستند.

حسن‌پور در خصوص شناسایی افراد بازنشسته‌ای که در حال حاضر مشغول به‌کار هستند، گفت: آمار دقیقی از بازنشستگان استان که اکنون مشغول به‌کار هستند در دست نداریم، اما همه راهکارها برای شناسایی این افراد اتخاذ شده است و سازمان امور استخدامی دولت موظف است که سریعا این قانون را دنبال کند، باید مدنظر داشت که هرکس از صندوق بیمه‌ای، حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند، شامل این قانون می‌شوند.

وی در خصوص تعیین تکلیف استاندار کرمان و سخنان وزیر کشور مبنی بر اینکه منتظر ابلاغ قانون بازنشستگی بوده‌ایم، اظهار کرد: تا این لحظه فرد خاصی برای استانداری کرمان معرفی نشده است و به نظر می رسد گزینه‌های قبلی در دستور کار وزارت کشور است، ضمن آنکه دولت تاکنون هیچ پاسخی به مجمع نمایندگان استان در این راستا نداده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت در رابطه با این موضوع که آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال دکتر «محمدجواد فدایی» سرپرست فعلی استانداری و یکی از گزینه های استانداری کرمان می‌شود یا خیر؟ عنوان کرد: «محمدجواد فدایی» سرپرست فعلی استانداری کرمان جزء بازنشستگان نمی‌باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =