ایسنا نوشت:مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: 10 درصد از جمعیت استان بیش از دو دفترچه دارند که با متصل کردن بانک های اطلاعاتی سازمان های بیمه گر، به سازمان بیمه گر اصلی؛ یکپارچگی به وجود خواهد آمد که با این کار دفترچه مازاد برای افراد دیگر صادر نخواهد شد.

دکتر"محمد جعفری" درباره بدهی بیمه سلامت استان کرمان به مراکز درمانی اظهار کرد: با وجود نشیب و فرازهای حوزه منابع مالی، پرداخت ما در سال جاری به بیمارستان ها در بیستم هر ماه انجام می شود و به همه بیمارستان ها و مراکز بستری در سطح استان ماهانه پرداختی داریم پزشکان خانواده نیز علی الحساب ماهانه دریافتی دارند.

وی با بیان اینکه این مراکز باید تا پانزدهم هر ماه اسناد را به ما تحویل بدهند، افزود: با شرایط پایدار، بیمارستان ها و داروخانه ها می توانند قدرت خرید در بازار را برای رفاه بیماران حفظ کنند زیرا مراکز درمانی بخش حیاتی یک شهر هستند که باید بتوانند در شرایط بحرانی روی پای خود بایستند.

جعفری تصریح کرد: شرایط خوب است و مشکلی در نیمه اول سال نداشته ایم و امیدواریم بتوانیم در نیمه دوم سال نیز این روند را ادامه داده و گردش پرداخت ماهانه را به مراکز درمانی داشته باشیم.

وی بیان کرد: پرداخت پزشکان (مطب ها) تا پایان سال 96 انجام شده اما در سال جاری پرداختی نداشه ایم و با توجه به اینکه پرداختی ها در بیمارستان ها و مراکز بستری 95 درصد است، بیمه اولویت پراخت را به این مراکز داده است.

اولویت در سال جاری مدیریت هزینه های درمانی مردم و سازمان است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر اینکه اولویت کاری ما در سال جاری مدیریت هزینه های درمانی مردم و سازمان است اظهار کرد: در 6 ماه گذشته سال جاری بیش از 25 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه های درمانی صورت گرفته و این در حالی است که ارائه خدمت به بیماران در همه مراکز سرپایی و بستری در حال انجام است و همه قراردادهای ما با مراکز درمانی کمافی السابق به قوت خود باقی است و ماهانه قریب به 50 میلیارد تومان خرید از مراکز درمانی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم اکنون بیش از 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند اظهار کرد: لازم است با همه مراکز درمانی، خصوصی و سرپایی قرارداد داشته باشیم تا مردم دغدغه دسترسی فیزیکی و مالی برای دریافت خدمات نداشته باشند.

وی افزود: با گسترش خدمت در روستاها در قالب پزشک خانواده با دریافت ویزیت 5 هزار ریال دسترسی در روستاها ایجاد و با گسترش کلینیک های ویژه در شهرها ویزیت و دسترسی به کمتر از 50 هزار ریال در همه شهرهای استان ایجاد شده تا درمان مردم دچار اختلال نشود.

نارضایتی در ارائه خدمات ویزیت، دارو، پارکلینیک و بستری در نیمه اول سال جاری نداشته ایم

جعفری با تاکید بر اینکه خوشبختانه نارضایتی در ارائه خدمات ویزیت، دارو، پارکلینیک و بستری در نیمه اول سال جاری نداشته ایم، با اشاره به شرایط سخت اقتصادی که به وجود آمده، افزود: به هیچ عنوان قصد افزیش تعرفه ها وجود ندارد این در حالی است که در قیمت داروی بیماران سرطانی و بیماران خاص به شدت افزایش داشته و دو برابر شده ضمن آنکه باید تاکید کرد که همچنان سهم عمده آن را بیمه تعهد و پرداخت می کند تا فشار کمتری به بیماران بیاید.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به برخی شایعات درباره کمبود یا نبود دارو گفت: مردم نگران نباشند، دارو موجود است و احتمالا با دپو، تاریخ داروها تمام می شود و باید توزیع شود.

تامین داروی 6 ماه آینده

وی افزود: باید مردم را از اضطراب خارج کرده و رفتارگرایی بشود ضمن اینکه با بروز این شرایط دستور وزیر بهداشت مبنی بر تامین داروی 6 ماه آینده را داشتیم.

جعفری با بیان اینکه ما در بیمه هر روز صبح تایید دارو را انجام می دهیم و داروها موجود و در چرخه هست، تصریح کرد: یکسری از مسائل، جنگ روانی است و اینکه خودمان آب به آسیاب دشمن می ریزیم. باید مردم به آرامش دعوت بشوند و هرچه آرامش بیشتر شود از این وضعیت، بهتر عبور خواهیم کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر اینکه کشور خوب و با آرامش و امنیتی داریم که این مهم نیز به راحتی به دست نیامده، گفت: باید باور کنیم که در شرایط جنگ هستیم و شرایط را درک کنیم. همانطور که در زمان هشت سال دفاع مقدس مردم همراه بوده و یکدیگر و شرایط را درک می کردند.

بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از بیمه رایگان سلامت استفاده می کنند

وی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمان بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از بیمه رایگان سلامت استفاده می کنند افزود: نه تنها همه مردم استان کرمان دفترچه بیمه دارند بلکه 10 درصد از جمعیت استان بیش از دو دفترچه دارند که با متصل کردن بانک های اطلاعاتی سازمان های بیمه گر، به سازمان بیمه گر اصلی؛ یکپارچگی به وجود خواهد آمد که با این کار دفترچه مازاد برای افراد دیگر صادر نخواهد شد.

جعفری با اشاره به فعال شدن سامانه استحقاق سنجی در این زمینه گفت: پرداخت حق بیمه ملاک تشخیص سازمان اصلی بیمه گر است و اینکه کدام دفترچه فعال و معتبر باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =