ایسنا نوشت: یک فعال اجتماعی گفت: در ابتدای مهرماه جاری هشت نفر از بچه هایی که در جنوب کرمان برای آنها شناسنامه گرفته بودیم، به مدرسه رفتند و همچنین در تابستان 18 بیمار را برای درمان به تهران بردیم که در مجموع تاکنون 46 بیمار را درمان کردیم .

سروش صلواتیان" که کار خود را با شعار "جازموریان تنها نیست" آغاز کرده و از چند ماه قبل در جنوب کرمان کار می‌کند اظهار کرد: در تابستان 18 بیمار را برای درمان به تهران بردیم که در مجموع تاکنون 46 بیمار را درمان کردیم و بعضا روند درمانی آنها ادامه دارد و برای بار چهارم به تهران می روند.

وی افزود: سعی می کنیم پزشکانی پیدا کنیم که ویزیت و درمان را رایگان انجام دهند و انتقال بیماران نیز به صورت رایگان انجام می شود.

کرمان

صلواتیان با بیان اینکه موارد بحرانی را به تهران منتقل می کنیم، تصریح کرد: دو مورد بیمار داشتیم که نیازمند به پیوند قلب و ریه بودند که در تهران کار را دنبال کردیم و از سوی چند پزشک اعلام شد که کار پیوند و عمل شدنی نیست و برای آنها دستگاه اکسیژن ساز خریدیم اما متاسفانه یکی از بیماران که دختر 14 ساله ای بود بعد از چند روز فوت شد در حالی که اگر دو سال قبل عمل قلب باز برایش انجام می شد این وضعیت به وجود نمی آید.

وی در ادامه با اشاره به اول مهرماه و بازگشایی مدارس افزود: با همکاری خیران و کمک هایی که جمع کردیم، 2 هزار و 500 کیف و بسته لوازم التحریر بین بچه های منطقه جنوب شرقی جازموریان و تا نزدیکی سیستان و بلوچستان در منطقه فنوج و حوالی آن، رمشک و سولان توزیع شد ضمن آنکه در ابتدای مهرماه جاری هشت نفر از بچه هایی که برای آنها شناسنامه گرفته بودیم، به مدرسه رفتند.

این فعال اجتماعی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته در منطقه جازموریان اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از منازل روستاها سرویس بهداشتی ندارند، در سه روستای منطقه سولان 50 چشمه سرویس بهداشتی در دست ساخت است و 50 مورد دیگر نیز در ادامه کار خواهیم ساخت.

وی با اشاره به آغاز فعالیت های اشتغالزایی در حاشیه جازموریان افزود: چند ماه قبل یک دستگاه چرخ خیاطی (مخصوص سوزن دوزی) خریداری کرده و یک خانم را آموزش دادیم که اجناس تولیدی را خریداری و در تهران نمایشگاه برپا خواهیم کرد و تلاش می کنیم تا چند وقت دیگر افراد بیشتری را آموزش داده و کارگاه راه اندازی کنیم.

صلواتیان گفت: همچنین صنایع دستی منطقه را از تولیدکنندگان خریداری کرده و در نمایشگاه تهران ارائه خواهیم کرد که سود حاصل از فروش نمایشگاه برای تامین جهیزیه و رفع مشکلات خانواده ها هزینه می شود.

وی تصریح کرد: در رودبار کارگاه آبلیموگیری ایجاد کرده و تامین مالی را انجام دادیم که خرید لیمو و آبلیموگیری انجام می شود و در مورد دیگر دستگاه میوه و سبزی خشک کن صنعتی نیز خریداری شده که در منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: در بحث سوزن دوزی و کارگاه آبلیموگیری به صورت مستقیم 16 نفر مشغول به کار شدند و در ساخت سرویس های بهداشتی نیز 20 نفر مشغول هستند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات منطقه جازموریان بیان کرد: ما دو نفر به صورت ثابت هستیم و با کمک های خرد و مردمی کار می کنیم و در صورتی که امکانات و بودجه باشد فعالیت های بیشتری می توانیم انجام بدهیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =