فرمانده ناجا با بیان اینکه در کمتر از ۴۸ ساعت، گذرنامه تحویل زائران اربعین حسینی(ع) می شود، گفت: ساعات کار دفاتر پلیس ۱۰+ و دفاتر گذرنامه با توجه به این ایام افزایش یافته است .

به گزارش خبرآنلاین، سردار حسین اشتری در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دهه اول ماه محرم و برگزاری باشکوه آیین‌های این ماه گفت: این آیین‌ها در بیش از ۱۰۰ هزار حسینیه و مسجد برگزار شد که به جز ایستگاه‌های صلواتی و چادرهای برگزاری مراسم بوده است. با تلاش نیروی انتظامی و همکاری خوب مردم و هیئت‌های مذهبی، این آیین‌ها در امنیت و با نظم کامل برگزار شد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکی از باشکوه‌ترین مراسم است، اظهارکرد: در این ایام حدود ۲ میلیون زائر عتبات حضور دارند و برقراری نظم و امنیت این ایام، عملیات بسیار بزرگی است که بر عهده نیروی انتظامی است .

فرمانده نیروی انتظامی از مردم خواست با نیروی انتظامی همکاری کنند، از جمله اینکه گذرنامه معتبر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی همیشه باز بوده است و زائران از آن تردد می‌کنند،اظهارکرد: اما برای زائران به صورت کاروانی و جمعی هنوز دولت های ایران و عراق به این نتیجه نرسیدند که از این مرز تردد داشته باشند. اگر به توافق برسند، نیروی انتظامی آمادگی ارائه خدمات در این مرز را هم دارد.

برخورد مقتدرانه با قانون شکنان

اشتری با اشاره به شعار امسال نیروی انتظامی مبنی بر «پلیس مقتدر؛ امین مردم» گفت: اقتدار باید توام با عدالت، رافت و مهربانی باشد اما پلیس باید در مقابل قانون‌شکنان و قانون گریزان، مقتدرانه برخورد کند.

فرمانده ناجا با اشاره به انتشار برخی فیلم‌ها در فضای مجازی علیه نیروی انتظامی گفت: به نظرمی‌رسد برخی به عمد این تصاویر را پخش می‌کنند و معاند هستند و اصولا از خارج کشور هدایت می‌شوند البته ممکن است گاهی تاخیر و کوتاهی در اجرای ماموریت‌های نیروی انتظامی رخ دهد اما برخی منتشرکنندگان، برای تخریب ناجا همه فیلم‌ را منتشر نمی کنند و قسمتی از آن را نشان می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم شکایات خود را با سامانه ۱۹۷در میان بگذارند، گفت: در سال، حدود یک میلیون تماس با این مرکز گرفته می‌شود که در آن هم انتقاد و هم پیشنهاد مطرح می‌شود.

سردار اشتری افزود: مردم اگر تندی و تخلفی از مأموران نیروی انتظامی دیدند حق برخورد و توهین ندارند بلکه باید آن تخلف را به مراجع صلاحیت دار اعلام کنند تا رسیدگی شود. اگر کسی به مامور نیروی انتظامی توهین یا حمله کند بر اساس قانون با او برخورد می‌شود. اقتدار پلیس یعنی اقتدار کشور و تک تک مردم است. اگر اقتدار پلیس خدشه دار شود به همان میزان امنیت و آرامش مردم کم می شود.

وی درباره بهبود وضعیت معیشت ماموران نیروی انتظامی هم گفت: از این بابت شرمنده همکاران هستم زیرا نمی‌توانیم بخشی از مشکلات معیشتی آن ها را حل کنیم اما گام‌هایی را در سال‌های ۹۵ و ۹۶در این زمینه برداشتیم و در سال آینده هم گام‌های خوبی را خواهیم برداشت.

اشتری با بیان اینکه هر میزان که به معیشت ماموران نیروی انتظامی رسیدگی کنیم آنان با آرامش بیشتری ماموریت خود را انجام می دهند و از مسئولان خواست حمایت‌های مادی خود را از ناجا افزایش دهند و تجهیزات به روز را برای این نیرو فراهم کنند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره مقابله با اخلال‌گران نظام اقتصادی نیز گفت: دشمنان با تحریم اقتصادی می‌خواهند مردم کشورمان را تحت فشار قرار دهند و در این میان برخی از داخل هم از این موقعیت سوء استفاده می کنند.

برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز

اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی برخورد قاطعی با قاچاقچیان انجام داده است،گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در کشف قاچاق بیش از ۶۰ درصد افزایش داشتیم و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در مقابله با اخلال‌گران بازار سکه و ارز هم وارد شد، تعداد قابل توجهی از آنان را شناسایی کرد و با هماهنگی دستگاه قضائی دستگیر کرد.بیشتر پرونده هایی که امروز در این زمینه مطرح است از جمله آن‌هاست.

۶ تن از همدستان مدیرسکه ثامن بازداشت شده اند

اشتری با اشاره به شناسایی اموال مدیر سکه ثامن ابراز امیدواری کرد: بخش عمده‌ای از طلب شاکیان به آنان بازگردانده شود، ضمن اینکه همسر و شش تن از همدستان مدیر سکه ثامن نیز بازداشت شده‌اند.

وی دستگیری مدیر سکه ثامن در خارج از کشور را که با کار اطلاعاتی پیچیده صورت گرفت، نشانه قدرت پلیس دانست و گفت: در صورتی که مجموعه قضائی و سیاسی کشور محل اقامت خاوری همکاری کند در یک هفته او را بازداشت و به کشور باز می‌گردانیم چنانکه پلیس هر ماه چند متهم را در خارج از کشور بازداشت و به کشور باز می گرداند.

افزایش کشف جرایم از سوی پلیس فتا

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در چند ماه اخیر در حوزه جرایم اقتصادی و فضای مجازی پلیس هزار نفر را احضار کرد که برای بیش از ۲۰۰ نفر از آنان پرونده تشکیل و به دستگاه قضائی تحویل شد. پلیس فتا با وجود نوپا بودن موفق شده است تا اقدامات خوبی در حوزه فضای مجازی انجام دهد.

وی با اشاره به خرید تجهیزات جدید برای پلیس فتا در دو سال اخیر گفت: اگرچه جرایم در فضای مجازی رو به رشد است اما همزمان قدرت کشف جرایم توسط پلیس فتا در این فضا افزایش یافته است. روزانه صدها هزار حمله سایبری به کشور رخ می‌دهد که گاهی حملات به یک میلیون هم می‌رسد. بیشتر آن‌ها شناسایی و دفع می شود.

ناجا با قدرت مانع شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد می شود

وی با اشاره به تردد ۳۳ میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور گفت: پلیس راه سهم بسزایی در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: به همه خودروسازان اعلام کرده‌ایم در صورتی که خودروهای تولیدی آن‌ها استانداردهای اولیه را نداشته باشد ناجا با قدرت جلوی شماره‌گذاری و تردد آن‌ها را خواهد گرفت.

به گزارش سایت پلیس، اشتری تاکید کرد: خط قرمز پلیس امنیت است و در بحث امنیت با هیچ کس شوخی و تعارف ندارد. پلیس حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم است و شهدا و جانبازان ناجا سندی برای اثبات این ادعاست.

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =