شهردار اردبیل در آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: مراکز دانشگاهی می توانند در تربیت و پرورش شهروندان توسعه یافته موثر باشند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان در آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: مراکز دانشگاهی می توانند در تربیت و پرورش شهروندان توسعه یافته موثر باشند.

وی گفت: دانشجویان به عنوان یکی از عناصر دانشگاه می توانند طرح های خود را به مجموعه مدیریت شهری ارایه داده و این مجموعه را با انتقاد و پیشنهادات خود هدایت کنند.

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه مدیریت شهری با تمام محدودیت های اقتصادی و بحران قیمت ها سالانه هزینه زیادی برای توسعه شهر می کند، تصریح کرد: بخشی از این هزینه ها باید در راستای ارتقا فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهروندان باشد.

وی با تاکید بر نقش برجسته اساتید دانشگاهی در مدیریت شهری افزود: شهرداری اردبیل با تدوام تعامل و همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی نمی تواند نسبت به مسایل جامعه و شهر بی تفاوت باشد و با تعامل سازنده بین نخبگان می تواند گام های بلندی در توسعه استان بردارد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه این نهاد آموزشی جایگاه شهرداری و اهداف آن را در تربیت انسان های توسعه یافته به درستی تشخیص داده است، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی همچنین نقش شهرداری را توسعه محلی به جدی تلقی کرده و آن را به خوبی درک کرده است.

وی بیان داشت: امیدواریم نتایج این همکاری و تفاهم نامه فایده های مفید و موثری برای شهروندان داشته باشد چرا که بهره گیری از مطالعات و تحقیقات برای شهرداری بسیار مهم بوده و حائز اهمیت است.

شهردار اردبیل یادآور شد: چنانچه شهرداری ها با اعمال سلیقه و تشخیص خود حتی با رعایت مسائل قانونی بخواهد مسیر توسعه و آبادانی را طی کنند بالطبع این اهداف محقق نشده و طبیعتا شهر به توسعه نخواهد رسید.

وی با تاکید بر تقدم پژوهش بر اجرا عنوان کرد: اگر مدیریت شهری از پژوهش و تحقیقات فاصله گیرد و گرفتار کارهای روزمره ای و سلیقه ای باشد اهداف توسعه تحقق نخواهد یافت.

مراکز دانشگاهی بازوان توانمند شهرداری‌ها در توسعه مدیریت علمی

لطف‌اللهیان اضافه کرد: گفتگو، تعامل و همکاری پیش نیاز تحولات آینده و توسعه شهر است و همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاهی در تربیت انسان های توسعه یافته تاثیرگذار است.

حمید لطف اللهیان

وی متذکر شد: با تعریف یک چشم انداز مناسب می توان سمت وسویی را برای این همکاری مشخص کرد چرا که محصول هرگونه همکاری دانشگاه با شهرداری ارتقا کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین مراکز دانشگاهی را بازوان توانمند شهرداری‌ها در توسعه مدیریت علمی شهری برشمرد و یادآور شد: شهرداری اردبیل به دلیل گستردگی فعالیت در حوزه های شهری نظیر عمرانی، خدماتی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی، می تواتد بستر مناسبی برای گسترش تعامل با مراکز دانشگاهی باشد.

عزیز حبیبی افزود: جایگاه شهرداری اردبیل در فرهنگسازی در بین شهروندان بر کسی پوشیده نیست و نهادینه کردن فرهنگ عمومی شهروندی وظیفه تمامی نهادهاست که شهرداری در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده و ما نیز یاریگر این مجموعه خواهیم بود.

وی امضا این تفاهم نامه ها را فرصتی برای دانشگاه محقق اردبیلی دانست و تاکید کرد: چرا که شهرداری اردبیل اقدامات شایسته ای را در زمینه زیبا سازی ،عمران، آبادانی، نظم وانضباط شهری در سطح شهر انجام داده است.

گفتنی است در این آئین دو تفاهم نامه با عنوان تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی و تفاهم همکاری علمی و موزه ای (موزه تاریخ علوم اردبیل) با هدف همکاری پژوهشی و فناوری و بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاهی در مدیریت شهری بین شهرداری و دانشگاه محقق اردبیلی امضا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =