رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید میزان تولید انواع محصولات دامی استان افزایش یافته به گونه ای که میزان تولید گوشت قرمز از ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۹۳ به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن در سال جاری می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ خلیل نیکشاد گفت:از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید میزان تولید انواع محصولات دامی استان افزایش یافته به گونه ای که میزان تولید گوشت قرمز از ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۹۳ به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن در سال جاری می رسد.

وی اظهار داشت: ۴۸۰ مرغداری با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان پرورش داده می شود و دامداران و مرغداران با تجربه در استان و امکانات بالقوه خدادادی و مراتع سرسبز و دشت حاصلخیز مغان و عشایر ایل شاهسون و گوسفند نژاد مغانی و شتر دوکوهانه از ظرفیت های استان جهت تولید گوشت قرمز ، سفید و فرآورده های لبنی است.

نیکشاد ادامه داد: بخش امور دام و تولید محصولات متنوع در آن یکی از اولویت های اساسی می باشد که این سازمان با جدیت راهکارهای دستیابی به حداکثر محصولات دامی را دنبال می کند.

وی افزود: در سال جاری ۲۷۷ هزار و۵۷۰ تن شیر خام ، ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن گوشت سفید مرغ و ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خوراکی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

رییس جهاد کشاورزی اردبیل گفت: اردبیل در زمینه تولید عسل امسال نیز همانند سال های گذشته بسیار موفق عمل کرده است و تولید عسل از ۶ هزار و ۲۰۰ تن فراتر رفته است.

به گفته نیکشاد ، از این میزان عسل تولیدی هزار تن نیاز داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استان های کشور و همچنین کشورهای همسایه بویژه کشورهای حاشیه خلیخ فارس ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه سرشماری کندوهای زنبور عسل در استان در حال انجام است از زنبور داران خواست تا نهایت همکاری را با ماموران سرشماری داشته باشند.

گوشت قرمز

استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =