ورودی‌های شهر آبادان ساماندهی می‌شود

مهر نوشت: شهردار آبادان با اشاره انجام برنامه ریزی‌ها برای ایجاد تحول اساسی در معابر و ورودی‌های شهر، گفت: کار ساماندهی ورودی‌های آبادان به زودی آغاز می شود.

حسین حمید پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس کار ساماندهی ورودی آبادان از سمت اهواز و ماهشهر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شهر آبادان پنج ورودی از سمت اهواز و ماهشهر دارد، اظهار کرد: علاوه بر ورودی‌های اصلی سه ورودی نیز از سمت ایستگاه ۱۲، ایستگاه هفت و جاده قفاص به شهر آبادان از اهواز و ماهشهر وجود دارد که ساماندهی آنها جزء الزامات شهرداری است، چنانچه این ورودی‌ها ۱۰ سال پیش ساماندهی و ترمیم می شد امروز دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشت.

شهردار آبادان مدت زمان اجرای پروژه ساماندهی ورودی‌های شهر آبادان را دو تا سه سال عنوان کرد و یادآور شد: طراحی این پروژه تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد و امید می رود تا در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حمیدپور از ساماندهی ترافیکی معابر، طراحی تغییر میادین، ساماندهی و زیباسازی دکه های خروجی به سمت اهواز و ماهشهر، تغییر فضای سبز ورودی، طراحی تابلوهای شهدا، نصب المان‌های شهری، نورپردازی های خاص، تغییر بدنه ورودی با پوشش فضای سبز، تغییر میدان ورودی، احیاء جاده کنارگذر به سمت ایستگاه ۱۲ و قفاص به عنوان اقدامات قابل انجام در این طرح خواند که با انجام آنها ورودی های شهر آبادان از وضعیت فعلی نامناسب خارج و زیبا می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز فاز نخست پروژه بهسازی و سامان دهی معابر ذوالفقاری خبر داد و گفت: این پروژه در قالب تفاهمنامه و با تامین اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و طی ۱۲ ماه توسط شهرداری به انجام می رسد.

وی افزود: در این پروژه ۵ هزار متر روشنایی، ۷۱ هزار متر مربع آسفالت، ۲۶ هزار متر مربع پیاده روسازی، ۲۲ هزار متر جدولکاری، احداث چهار هزار متر جاده اصلی، احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر جاده فرعی و سه هزار متر فاضلاب احداث می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =