کارگاه آموزشی « خانواده و فضای مجازی » و « توانمند سازی زنان در حوزه فناوری اطلاعات » با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات منطقه مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، این دو کارگاه آموزشی در راستای اجرای دو طرح ملی «خانواده و فضای مجازی» و «نقش فناوری اطلاعات در توان‌افزایی زنان» با رویکرد کارآفرینی و اشتغال ، که از سال گذشته در سه سطح مراکز استان ، شهرستان ها و روستاها آغاز و در سال 97 نیز ادامه یافته است ، برگزار شد.

ارتقای دانش و آگاهی زنان در استفاده از فناوری ‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی به عنوان رکن اصلی خانواده ، از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه های آموزشی است که با حضور و استقبال خوب بانوان شاغل در سازمان ها و ادارات استان مرکزی و عموم بانوان علاقه مند در سطح شهر اراک ، دوشنبه 23 مهر در مخابرات منطقه مرکزی برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، نقش و کارکرد تاثیرگذار فناوری در اشکال مختلف و متنوع خود ، از جمله فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در بازتعریف و تحول شیوه زندگی و فعالیت انسان‌ها ، یکی از موضوعاتی است که به خصوص در سال های اخیر بیشتر مشهود بوده و نمی توان این جایگاه را نادیده گرفت؛ به گونه ای که دسترسی به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی مدرن ، به عنوان شرط لازم و ضروی دستیابی به حقوق بنیادین و اساسی بشر از جمله آموزش و اشتغال قلمداد می‌شود.

در این میان توانمندسازی زنان ، یکی از مهمترین راهکارهای تسریع توسعه در کشورهای در حال پیشرفت محسوب می‌شود و ارتقاء سطح آموزش، سلامت، مهارت‌های فردی و تخصصی، مشارکت اجتماعی و اشتغال از جمله شاخص‌هایی هستند که در تسریع روند توانمندسازی زنان نقش مهمی دارند و فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان مهمترین ابزار پيشران و توسعه اقتصاد زیرساخت‌های مناسبی را بدين منظور فراهم می‌آورد.

در راستای رفع موانع تحقق این امر و هموار نمودن مسیر برای زنان و دختران در دسترسی و بهره‌مندی از این امکانات و ابزار مدرن ، دولت ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قطعا نقش و وظایف مهمی را بر عهده دارند.

برگزاری اولین سمینار بین المللی و تخصصی «نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توان ‌افزایی زنان» که مردادماه امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ، وزرا و سفرای کشورهای خارجی ، مقامات دولتی و اجرایی داخلی و بین المللی و همچنین متخصصان دو حوزه زنان و خانواده و فناوری اطلاعات در تهران برگزار شد ، از جمله برنامه های انجام شده در این خصوص می باشد .در این سمینار علاوه بر ارائه و بیان گزارشی از اقدامات عملی انجام شده در این زمینه ، برنامه‌های آتی حوزه ارتباطات و توان‌افزایی زنان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است ، کارگاه آموزشی نیم روزه " خانواده و فضای مجازی" و " توانمندسازی زنان در حوزه فناوری اطلاعات" با مشارکت و همکاری روابط عمومی و آموزش مخابرات ایران ، حوزه های امور بانوان و روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی در اراک برگزار شد.

فناوری اطلاعات

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =