۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
مساجد جوان محور شوند

نماینده مردم کرج عزیز اکبریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: دراین شرایط می بایست جوان محوری را سرلوحه امور قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین،عزیز اکبریان روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس در محل دفتر امام جمعه فردیس برگزار شد، افزود: جذب و ترغیب نوجوانان و جوانان در فعالیت های می تواند در ارتقای اخلاق مداری تاثیرگذار شود.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان البرز باید موضوع اخلاق اجتماعی را به عنوان یک اصل مهم مد نظر قرار دهد و جوانان محور فعالیت های فرهنگی باشند.

اکبریان بیان داشت : جوانان می بایست در ترکیب هیات امنای مساجد قرار بگیرند و حداقل یک / سوم صفوف نماز جماعت را باید جوانان تشکیل دهند.

وی ادامه داد: تربیت خوب جوانان در گسترش اخلاق مداری و اصلاح جامعه تاثیرگذار است.
** فردیس پذیرای زائران اربعین است

فرماندار فردیس در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: این شهرستان در پذیرایی از زائران اربعین حسینی نقش موثر و فعال دارد.
ابوالفضل اینانلو افزود: برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی 2 موکب در کربلا و نجف اشرف توسط شهرستان فردیس فعال می شود و همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و شورای شهر حمایت ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی فرهنگ شیعه را در کشور به نمایش می گذارد، گفت: این فرهنگ عاشورایی در بین جوانان می تواند تاثیر گذار باشد.

فرماندار فردیس گفت: فرهنگ اسلامی، آموزه های دینی و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را با عملکرد خود در بین جوانان نهادینه کنیم.
** شورای فرهنگ عمومی برای سایرین برنامه ارائه دهد

امام جمعه شهرستان فردیس نیز در این نشست اظهار داشت: کار شورای فرهنگ عمومی به عنوان شورای بالا دستی و فرا دستی می تواند برنامه ریزی، طرح و پیشنهاد ارائه دهد تا در شوراهای دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: یکی از مصوبه های شورای فرهنگی عمومی بر ارائه برنامه ریزی برای برگزاری یادواره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متمرکز شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت آن برای نسل جوان، گفت: مسئولان شهرستان فردیس از 13 آبان تا 12 بهمن برای پرسش و پاسخ دانش آموزان در مدارس برنامه ریزی کنند.

** پائین بودن مطالعه از آسیب های اجتماعی
حمید ولی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس ، پائین زمان مطالعه را از آسیب های اجتماعی در این شهرستان دانست .

وی گفت: بخشی از آسیب های اجتماعی به کمبود مطالعه و اطلاعات در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگی فردیس بر می گردد و این مهم نیازمند ارتقاء است.

شورای فرهنگ عمومی راهکارهای کلان فرهنگی برای تقویت ارزش ها و کاهش های آسیب های اجتماعی ارائه می دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =