دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر رعایت قانون در بررسی لوایح FATF و CFT در مجمع تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، محسن رضایی صبح امروز در حاشیه پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به نظر مجمع تشخیص مصلحت درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، گفت: مجمع در چارچوب وظایف قانونی خودش عمل می‌کند و آنچه برای ما مهم است، اجرای قانون است، بنابراین باید صبر کنیم تا این لایحه در مجمع مورد بحث قرار گیرد.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا هنوز معتقد است FATF خطراتی برای کشور دارد، گفت: من دبیر مجمع هستم و نمی‌توانم نظر خودم را از طرف دیگران بگویم. باید اجازه دهیم مسائل در صحن مجمع به بحث گذاشته شود.

اهم اظهارات رضایی در این کنگره به شرح زیر است:

* انقلاب اسلامی بهشت آمریکایی ها در منطقه را برهم زد، آمریکا پس از انقلاب اسلامی نقشه‌های زیادی برای تضعیف انقلاب در سر پروراند، که اما در طول چهل سال اخیر این آمریکایی‌هایی بودند روز به روز در منطقه تضعیف شدند. آمریکا یک جنگ طولانی مدت علیه ایران به راه انداخت و از صدام حمایت کرد، پس از جنگ هم صدام و هم آنها شکست خوردند. از سوی دیگر عربستان هم پس از انقلاب به در و دیوار می‌زند تا جانشین شاه برای آمریکا باشد در حالی که آنها هم در این کار شکست خوردند.

*آمریکایی ها امروز به این نتیجه رسیدند که تنها راه پیروزی‌شان در منطقه این است که معضلی به نام ایران را حل کنند، به همین دلیل در مواجهه با ایران این ریسک بزرگ را انجام دادند. اگر در این راه شکست بخورند، باید به طور کامل از منطقه خارج شوند. امروز یک قدرتی با محوریت ایران در منطقه بوجود آمده که راهی برای آمریکا در منطقه نمی‌گذارد و اسرائیل هم به طور کامل در منطقه منزوی خواهد شد، اما اگر آنها در این رویارویی پیروز شوند ما را حتی در مساجد هم راه نخواهند داد، لذا این رویارویی بسیار سرنوشت‌ساز است.

* نباید این گونه فکر کرد که اگر فرد دیگری به جای ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌شد، این کشور سیاست دیگری در مقابل ایران داشت. پشت شخص رئیس جمهور آمریکا یک تئوری و دکترین خاصی وجود دارد که به این نتیجه رسیده تا اقدامات علیه ایران را تشدید کند و هر فردی رئیس جمهور آمریکا می‌شد این سیاست را در پیش می‌گرفت.

* اقتصاد نقطه ضعف ما بوده است،البته آمریکایی‌ها تنها به مشکلات اقتصادی کشور هم اکتفا نکردند، آنها جنگ رسانه‌ای علیه کشور به راه انداختند. در اهواز، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه پشتیبان اقدامات تروریستی علیه کشور بودند، اینها ابزارهایی برای ضربه به ایران بوده و امسال و سال آینده شرایطی حساس برای انقلاب اسلامی است.

* چهار عامل موجب شد تا اقتصاد کشورمان ضعیف شود، اقتصاد مانند نبض یک انسان فعال است، بعضی از اقتصادها با شوک نظیر رکود و تورم مواجه می‌شوند. در این میان سیاست های اقتصادی برای این است که نبض بازار تنظیم شود. عواملی موجب شد تا این نبض اقتصادی در کشورمان به خوبی عمل نکند، مثل اجرا نکردن سیاست‌های اصولی اقتصادی و اجرای برخی راهکارها و سیاست‌های غلط در اقتصاد. نمی خواهم دوستان دولت را متهم کنم که تخصص نداشتند که سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

*محور اصلی فشار دنیا به ایران، اقتصادی است، عامل دوم جنگ با غرب، عامل رسانه ای است. قرارگاه هوایی در عربستان اسرائیل و اروپای شرقی به وجود آمده است که در فضای مجازی فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.

*محور دیگر تقابل غرب با ایران عملیات های تروریستی است، هدف عملیات های تروریستی این است که به مردم بگویند بزرگ ترین دستاورد نظام سوراخ شده است. هدف آمریکایی ها این است که از فروپاشی خود در منطقه جلوگیری کنند که مبادا ایران جای خالی آنها را پر کند.

* جنگ امروز جنگ ریال ایرانی و دلار آمریکایی است، فرمول پیروزی در جنگ مردم هستند، مردم باید به صحنه بیایند. تجربه نشان داده که مردم با حضور نیروهای انقلاب به صحنه می آینداگر نیروهای انقلاب در حال تردید باشند مردم به صحنه نمی‌آیند. آنها می‌خواهند این عصای موسی را از دست رهبر انقلاب بگیرند یا آن را خنثی و بی‌تاثیر کنند. دومین عملیات انقلاب سیزده آبان صورت خواهد گرفت و خود را آماده کنید که این صدای تکبیرها دوباره بلند شود.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =