حمله به سفارت ایران در پاریس/ واکنش وزرات خارجه

سخنگوی وزارت امورخارجه تعرض به سفارت کشورمان در پاریس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تعرض به سفارت کشورمان در پاریس ضمن تایید این خبر اظهار داشت: بعد ظهر ديروز تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ايران در پاريس را داشتند که البته موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.

قاسمی افزود: متاسفانه به رغم انتظار طبيعی كه از پليس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور اين مهاجمین که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، بموقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور بهنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است. خاطر نشان می کنم پس از پیگیری های متعدد و حضور نیروهای ذیربط تعدادی از مهاجمین توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آنها و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذیصلاح هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال بار دیگر به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد که تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می باشد و لازم است نسبت به حفاظت و صيانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهيدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    26 2
    بابا یه بازی‌ای رو خودتون شروع کردین حالا بقیه هم خوششون اومده بزنین سفارت داغون کنین دورهم خوش باشین.
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    21 0
    سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال بار دیگر به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد که تامین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می باشد ........................................
  • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    19 1
    فکر کنم داره اپیدمی میشه که در هر کشوری به سفارت ایران حمله کنند
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    30 2
    خودمون سفارت هر کیو آتیش بزنیم اشکالی نداره و مسئولین مملکت در مدح این حماسه هفتاد من مثنوی از خودشون در میکنن اما یکی به سفارت ما سنگ بزنه بلافاصله قاسمی متخصص تکذیب و توهین وارد عمل میشه و اشعار حماسی سرمیده. والا هر جای دنیا هم که باشی فرقی نمیکنه به این رفتار میگن پررو گری.
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    21 0
    سفارت عربستان,انگلیس,امریکا و و و ....
  • ناصر عنایت A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 6
    لطف کنید این تابلو مخصوص وزارت خارجه را تعویض کنید انگار مال سیصد سال پیشه چون نوشته هاش معلوم نیست .
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    20 2
    دقیقا کار خودتون رو در تعرض به سفارت کشورهای دیگه انجام دادند. تسخیر سفارت انگلیس، سفارت عربستان در تهران و... 0 حالا چرا ناراحت میشن؟
  • علیرضا A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    20 2
    گهی زین به پشت و حالا پست به زین از هر دست بدی از همون دست میگیری احتمالا فرانسه هم عنصر خودسر داره
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    14 2
    ادبیات مرتبط»چون نیک نظر کرد پر خویش در ان دید ...... . و.... چوب خدا صدا نداره ....... و ... مرگ برای همسایه خوبه ... و اخرش قانون کارما کار خودشو میکنه ......