خداحافظی با شش دهه حکومت کاستروها؛ آلبومی جالب از تصاویر فیدل و رائول

مجمع ملی کوبا، میگل دیاث -کانل برمودز، معاون رئیس جمهوری این کشور را تنها گزینه کاندیداتوری برای جانشینی رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا انتخاب کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، این اقدام هسته مرکزی تلاش ها برای حفظ سیستم تک حزبی در کوبا برای دورانی است که انقلابیون سالخورده قدرت را ترک خواهند کرد.

رائول کاسترو، ۸۶ ساله، همچنان رهبر حزب کمونیست باقی می ماند، حزبی که قانون اساسی کوبا آن را «نیروی برتر هدایت کشور و جامعه» خوانده است.

به این ترتیب به نظر می رسد کاسترو همچنان قدرتمندترین مرد کوبا، دست کم برای مدتی، باقی بماند. از حدود شش دهه پیش، برادران کاسترو قدرت را در کوبا در دست داشته اند.

کوبا انتخابات آزاد ندارد و گزینش جانشین رئیس جمهوری پشت درهای بسته انجام می شود. کوبا و ایالات متحده در سال ۲۰۱۵، پس از گذشت بیش از پنج دهه مخاصمه، تصمیم به عادی سازی روابط گرفتند.

در مراسم شروع جلسه، رائول کاسترو با کت و شلوار و کراوات به همراه کابینه خود حاضر شد. رائول کاسترو پیش از این با یونیفورم نظامی در مراسم دولتی شرکت می‌کرد.

انتخاب میگل دیاز کانل، 57 ساله نوید دهنده دوره‌ای نوین از رهبری در کوبا است. کوبا از سال ۱۹۵۹ و انقلاب در این کشور زیر دست فیدل کاسترو و بعد برادرش، رائول کاسترو بود.

رائول کاسترو در سال ۲۰۰۶ و در پی بیماری فیدل کاسترو، هدایت کشور را در دست گرفت و دو سال بعد در انتخابات به طور رسمی رییس جمهوری کوبا شد.

روابط آمریکا و کوبا پس از سال‌ها فشار و تحریم،‌ در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما عوض شد و آمریکا به طور رسمی روابط دیپلماتیک با کوبا را از سرگرفت.

اما دونالد ترامپ مخالف سیاست رییس جمهوری قبلی آمریکا در قبال کوبا است. واشینگتن به طور رسمی در خصوص رهبری آینده کوبا و انتخابات این کشور، موضعی اختیار نکرده است.

رییس جمهوری بعدی کوبا باید ضمن همراه داشتن حزب کمونیست، به فکر راه‌های بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و به ویژه گسترش بخش خصوصی باشد. یک سوم درآمد کوبا، از راه گردشگری است.

رائول کاسترو تاحدی اصلاحات را دنبال کرد و اجازه داد شبکه تلفن موبایل، سرویس پیامک و فروش ماشین از طرف بخش خصوصی در کوبا انجام شود.

باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ از هاوانا، پایتخت کوبا دیدار کرد و تقریبا از همان زمان اصلاحات اقتصادی محتاطانه‌ای در کوبا آغاز شد. از نظر سیاسی وضعیت کوبا تغییر چندانی نکرده و سیستم تک‌حزبی و سلطه حزب کمونیست بر این کشور همچنان ادامه دارد.

رییس جمهوری بعد کوبا نیاز به همراهی و حمایت رائول کاسترو دارد که هم بخش اصلی حزب کمونیست است و هم در نیروهای نظامی کوبا نفوذ بالایی دارد.

مجموعه تصاویر رویترز را به مناسبت انتخاب جانشین رائول کاسترو در ذیل ببینید: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    10 0
    پس لااقل بیست سال دیگه باید صبر کنیم سن من که نمیرسه .خداحافظ زندگی