بهبود فضای کسب و کار یکی از شاخص های اصلی توسعه حقوق شهروندی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: بهبود فضای کسب و کار یکی از شاخص های اصلی توسعه حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، داود بهبودی پیش از ظهر روز دوشنبه در همایش حقوق شهروندی عنوان کرد: اگر به فرایند حقوق شهروندی بنگریم با ابلاغی که در سال۹۵ از سوی رئیس جمهورارائه شده و به دنبال آن ابلاغیه‌های مختلف ، حاکی از عزم و اراده ی دولت است.

وی با بیان اینکه توسعه حقوق شهروندی وظیفه دستگاه های اداری است، ادامه داد: این فرایند با چالش های اجتماعی به همراه است و علاوه بر این موضوع نیازمند گفتمان ویژه ای است تا تمامی فرایندهای هویتی مورد بحث قرارگیرد و ازاین طریق به نهادینه شدن حقوق شهروندی پرداخته شود.
بهبودی با بیان اینکه توسعه یکی از ابزار امید در زمینه حقوق شهروندی است، اظهار کرد: حقوق شهروندی یکی از اصلی ترین شاخصه های اعتمادبه شمار می رود که استان ما در این زمینه جزء مناطقی محسوب می شود که پیام منشور حقوق شهروندی را به خوبی رعایت کرده و اقدامات اساسی در این رابطه انجام داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اذعان داشت: در زمینه حقوق شهروندانی اقدامات صورت گرفته همچون تالیف هشت عنوان کتاب حقوق شهروندی، سال گذشته نیز ۱۸۱ دوره آموزشی در ۷۴ دستگاه اجرایی شد که بالغ بر ۲۵۰ ساعت بود و نزدیک به ۴۹ هزار نفر آموزش دیدند.
وی ادامه داد: میز خدمت در ۵۷ دستگاه استان برقرار و در کنار این کارها اعتبارات متمرکزی برای مناسب‌سازی فضای اداری خاص برای معلولین انجام گرفته است، علاوه بر این برنامه های اجرایی، به مدت ۱۰ ساعت از رسانه ملی استانی در زمینه حقوق شهروندی تولید برنامه داشته است.
بهبودی با بیان اینکه اگر به حقوق شهروندی توجه شود با موفقیت های اقتصادی مواجه خواهیم بود، ابراز کرد: بهبود فضای کسب و کار یکی از شاخص های اصلی توسعه حقوق شهروندی است که باید نهادینه شود، موضوع دریاچه ارومیه نیز یکی از مهم ترین عوامل حقوق شهروندی است که باید در مشکلات این دریاچه و به ویژه در زمینه محیط زیست اقدامات صورت گرفته اجرایی شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب های تالیف شده در خصوص حقوق شهروندی توسط دکتر مولاوردی رونمایی شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =