نشست صمیمی استاندار زنجان با مدیران واحدهای صنعتی ،معدنی و تجاری

نشست صمیمی با حضور استاندار زنجان و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی ، معدنی و تجاری استان زنجان در راستای رفع موانع و مشکلات موجود برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین،، ناصر فغفوری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه گفت : هدف از برگزاری این نشست طرح مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی استان بوده که با برطرف ساختن آنها بتوانیم تاثیر قابل توجهی در میزان تولیدات و صادرات استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد : با رفع حداقل یک مشکل از سرمایه گذاران استان از طریق پتانسیل موجود در کارگروه رفع موانع تولید ، می توانیم شاهد افزایش ظرفیت تولید و اشتغال باشیم .

فغفوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان گفت : خوشبختانه از سال گذشته تاکنون حتی یک واحد تولیدی به تعداد واحدهای تعطیل افزوده نشده است و 29 واحد تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشته اند.

وی عنوان کرد : در سال گذشته جهش صادراتی قابل توجهی در استان صورت گرفت به طوریکه میزان صادرات استان به 450 میلیون دلار رسید.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اظهار داشت : 3 پروژه بزرگ صنعتی در استان در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و دو پروژه بزرگ با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان نیز در استان در حال تعیین زمین هستند که پیش بینی می گردد ظرف 3 سال آتی به بهره برداری برسد.

در این نشست درویش امیری استاندار زنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد : کالای ایرانی به معنای شناسنامه و هویت ایرانی می باشد و تولید کنندگان باید تمام تلاش خود را در جهت تولید و صادرات محصولات با بهترین کیفیت تلاش کنند.

وی تصریح کرد : در راستای رفع موانع پیشرو برای تولید و صادرات محصولات ، ما اولین استانی هستیم که نشست با تولیدکنندگان و صادرکنندگان را برگزار کردیم.

استاندار زنجان یادآور شد : برای ورود محصولات استان با بهترین کیفیت به بازارهای جهانی باید مسیر را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان هموار کرده و مشکلات پیشروی آنها را مرتفع سازیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود : ما نسبت به سال 94 از 62 درصد رشد صادراتی برخوردار بودیم به طوریکه در سال 96 ، 113 درصد از میزان صادرات بر اساس پیش بینی صورت گرفته محقق گردید.

مقام عالی استان یادآور شد : هم اکنون در استان 230 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حال بهره برداری است که زمینه اشتغال 500 نفر را فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی استان اظهار داشت : در سال 95 ، 276 میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شد که این میزان در سال 96 به 399 میلیارد تومان رسید.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت : این تسهیلات برای 237 واحد تولیدی اختصاص یافت که در مجموع پرداخت تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب و پرداخت مستقیم بانک ها ، در قالب طرح رونق تولید بالغ بر 1250 میلیارد تومان در سال 96 صورت گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =