۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

ایسنا نوشت: بر پایه جدیدترین گزارش "اس اند پی گلوبال"، تولید طلا در برخی از مناطق تولیدکننده بزرگ این فلز ارزشمند در سال‌های آینده به رکورد پایینی سقوط خواهد کرد.

"اس اند پی گلوبال" در گزارش سالانه "تولید طلا" اعلام کرد: تولید جهانی طلا پس از اینکه در سال ۲۰۱۷ به رکورد ۱۰۶.۵ میلیون اونس رسید، در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به رکورد بالای جدیدی صعود خواهد کرد اما از سال ۲۰۲۱ به بعد دچار افت می‌شود.

کریس گالبریث - تحلیلگر "اس اند پی گلوبال"، اظهار کرد: با افزایش تولید بسیاری از معادن جدید و پیشرفت مستمر فعالیت معادن جدید، تولید بیشتر طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ و رسیدن تولید به ۱۱۱.۷ میلیون اونس پیش‌بینی می‌شود اما افت تولید معادن فعلی در سال ۲۰۲۱ از رشد تولید جدید پیشی خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، تولید جهانی به دلیل افت عیار سنگهای استخراج شده تا سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت و مناطقی که عمدتا دچار کاهش تولید می‌شود، استرالیا و پرو هستند.

بازار طلا

به گفته تحلیلگر "اس اند پی گلوبال"، برآورد می‌شود تولید طلا در استرالیا در مدت سه سال ۳۳ درصد کاهش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۲ به رکورد پایین ۶.۸ میلیون اونس برسد.

این دورنما تعجب آور محسوب می‌شود به خصوص با توجه به این پیش‌بینی که تولید طلای استرالیا در سال ۲۰۱۹ به ۱۰.۲ میلیون اونس که بالاترین رکورد در ۲۶ سال گذشته است، خواهد رسید.

یکی از دلایل افت تولید استرالیا، پایان عمر برخی از معادن بزرگ در این کشور است.

اما در مورد پرو علت کاهش تولید، عدم راه اندازی معادن جدید طلا در این کشور از سال ۲۰۱۷ است. برآورد می‌شود تولید پرو تا سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۹ میلیون اونس کاهش پیدا کند.

در مقابل، کانادا در آینده به بازیگر بزرگی در تولید طلا تبدیل می‌شود به طوری که "اس اند پی گلوبال"، رشد ۶۲ درصدی تولید این کشور از سطح تولید سال ۲۰۱۷ را پیش‌بینی می‌کند.

با این حال با کاهش نرخ اکتشاف که توسعه معادن جدید را محدود خواهد کرد، برآوردهای بلندمدت از تولید جهانی چندان مثبت نیست.


223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =